خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرستان کازرون:

امنیت غذایی عنصر اصلی سلامت فکری، روانی و جسمی یک کشور است

فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: نشست قرارگاه امنیت غذایی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی در کازرون برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۳۹۱۰
|
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون اظهار داشت: امروز امنیت غذایی اساس امنیت ملی در کشور است.

وی با بیان اینکه دولت باید به فکر تامین غذای مردم خویش و ارتقای امنیت غذایی و اطمینان از این امر باشد، افزود: امنیت غذایی سنگ بنای امنیت یک جامعه و عنصر اصلی سلامت فکری، روانی و جسمی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت: تامین امنیت غذایی از منابع داخلی در افزایش وجهه بین‌المللی نظام سیاسی کشور و گسترش اقتدار و مشروعیت آن بسیار مؤثر است و امروز هیچ کشوری بدون عرضه سطح قابل قبولی از امنیت غذایی، قوی و امن نخواهد بود.

در ادامه این مراسم مهندس سعید حسن شاهی مدیر سازمان بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه فجر فارس نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون جمعیت جهان و بحران آب و غذا، دستیابی به عرضه با ثبات مواد غذایی و تأمین امنیت غذایی جامعه یکی از مهمترین اولویت های راهبردی ملی می باشد.

وی موجودی، دسترسی و استفاده از مواد غذایی را از مؤلفه های اصلی امنیت غذایی دانست و ابراز داشت: امروزه دانش تغذیه ای علاوه بر تاثیر بر رشد و نمو جسمی در افزایش توان فکری، مقابله با بیماری ها، طول عمر و کیفیت زندگی نقش تعیین کننده دارد.

در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با بیان اینکه یک رابطه زنجیره ای بین ایمنی، امنیت غذایی و سلامت عموم وجود دارد، خاطر نشان کرد: امروز برقراری امنیت بدون توجه به ایمنی امکان پذیر نمی باشد و دسترسی به غذای ایمن رکن امنیت غذایی محسوب می شود.

وی گفت: ایمنی غذایی منجر به کاهش بیماریهای ناشی از مواد غذایی،کاهش ضایعات، افزایش بهره وری، امکان دسترسی به بازار جهانی، امنیت غذایی و در نهایت به سلامت عموم جامعه منجر می شود.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون تغذیه مناسب را ضامن سلامت جامعه و موجب شادابی در زندگی، کار، فعالیت، خلاقیت و نوآوری دانست و تصریح کرد: با توجه به چهار فصل بودن شهرستان، استفاده بهینه از منابع و نهاده های کشاورزی می تواند قدمی اساسی در راستای خودکفایی و امنیت غذایی باشد .

مهندس شفیعی با اشاره به نهضت سراسری جهش تولید در بخش کشاورزی و دامپروری در کازرون بیان داشت: در طرح جهش تولید در بخش کشاورزی سال زراعی جدید ۵۰ نفر از مهندسین جامعه کشاورزی در ۵ محصول استراتژیک گندم، جو، کلزا، ذرت دانه ای و ذرت علوفه ای و همچنین ۱۲ نفر در قالب سه تیم ۴ نفره در بخش دامپروری اعم از دامپزشک و مهندسین علوم دامی به ارائه خدمت به بهره برداران بصورت رایگان می پردازند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بتوانیم از ظرفیت‌های کشاورزی نوین و دانش‌بنیان برای کاهش هزینه های تولید استفاده نمائیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها