معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران:

نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی بی‌بدیل است

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم تجلیل از شبانان و گله داران عشایر ایلام گفت: نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی بی‌بدیل است.
کد خبر: ۹۴۷۳۴۲۱
|
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

سردار "سید ضیاء حزنی"، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و مشاور فرمانده کل سپاه در مراسم تجلیل از شبانان و گله داران استان ایلام که در قرارگاه امیرالمومنین (ع) بانروشان برگزار شد گفت: عشایر یکی از پشتوانه های کشور بوده و هستند و رهبر معظم انقلاب مکررا این موضوع را مطرح کرده اند و روی این موضوع تاکید کرده اند.

وی افزود: جامعه عشایری در ۲۹ استان پراکنده هستد واین استانها از جمعیت عشایری برخوردار هستند.

سردار حزنی در ادامه گفت: تا امروز این همایش در بیشتر استان‌های کشور برگزار شده است که با اهداف خاصی برگزار شده اند و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی در ادامه گفت: بحث شورای عشایری یکی از مطالبات بوده است که مصوباتی داشته است که خوشبختانه این مصوبات این شورا توانسته در تامین نیازهای اولیه موثر است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: پیرشدن جمعیت عشایر، عدم تمایل استمرار فرزندان عشایر به ادامه این نوع زندگی، هزینه گزاف تامین مایحتاج و انباشت مشکلات متوالی باعث چالش هایی در جامعه عشایر شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس عشایر نقش سازنده ای را در دفاع از مرزها ایفا نمودند که تاکنون جامعه عشایر ی ۱۱ هزار شهید را تقدیم انقلاب کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار