خبرهای داغ:

یادداشت/ بیانیه گام دوم انقلاب،پنجره امید به آینده

صدوربیانیه گام دوم انقلاب فصلی نو از تاریخ ایران اسلامی را رقم زد.
کد خبر: ۹۴۷۲۹۶۰
|
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷

یادداشت/بیانیه گام دوم انقلاب،پنجره امید به آینده

در زمانی که بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه تحلیل داده های اندیشکده های غربی در مجامع رسمی خود این گونه اعلام می کردند که ایران نباید جشن پیروزی چهل سالگی خود را ببیند،بیانیه گام دوم انقلاب همچون موجی سهمگین کشتی پوسیده نظام سلطه را در امواج خروشان ملت ایران درهم شکست.

صدور بیانیه‌ی گام دوم انقلاب در بهمن ۱۳۹۷ افقی جدید در ایجاد تمدن نوین اسلامی را رقم زد. حرکت به سمت تمدنی نوین که بخش عمده این تمدن‌سازی بر عهده نسل جوان خواهد بود. نسل جوان مومن و انقلابی که باید با آرمان گرایی مبتنی بر واقعیت، امیدوار و پر تلاش با حرکت پیش‌رونده و پیش‌برنده  دست یابی به قله های عزت و اقتدار را محقق سازد‌.

با تأمل در متن این بیانیه مهم و راهبردی به یک نکته کلیدی و حائز اهمیت خواهیم رسید و آن موضوع امید آفرینی است. مخاطب اصلی  بیانیه گام دوم انقلاب نسل جوان وعصاره و شاه‌بیت این بیانه امید به آینده است.

در ماه‌های گذشته شاهد آن بودیم که دشمن با هدفگذاری بر نسل جوان به‌ویژه دهه هشتادی ها قصد داشت در بستر رسانه و با سوار شدن بر موج گسل‌های نسلی، اجتماعی و فرهنگی جوانان را به کف خیابان‌ها کشانده و نظام را با چالش جدی مواجه کند.خیال باطلی که با تکیه بر جنگ شناختی و در یک بازی پیچیده از جنگ ترکیبی سعی در تجسم یأس و ناامیدی شکل ‌گرفته در ذهن جامعه و  بروز و نمود میدانی در عرصه خیابان را داشت.

حال در این شرایط حساس یک سوال اساسی و مهم در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در ذهن متبادر می شود. چرا ما باید به آینده این نظام امیدوار باشیم؟ با نگاهی گذرا و سطحی به مشکلات اجتماعی که امروز جامعه درگیر آن است و در مباحثی همچون مشکلات اقتصادی، ارزش پول ملی، فقر، بیکاری، فاصله طبقاتی و  مشکلاتی که به‌ ظاهر امروز جامعه درگیر آن است،  چگونه می‌توان با وجود این مشکلات و مسائل با مخاطب نسل جوان این‌گونه ارتباط برقرار کنیم که چرا باید به آینده این نظام امیدوار باشیم .

برای پاسخ به این سوال نیازمند مطالعه تاریخ و شناخت دقیق توانمندی ها و ظرفیت های خود هستیم.در گام نخست امید به نصرت الهی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات اساسی در نظام فکری و الهی مطرح است.  نگرش و تأمل در زندگی انبیاء الهی و ائمه معصومین علیهم‌السلام  و مطالعه در برهه‌های مختلف تاریخ اسلام، امید به نصرت الهی را  به‌روشنی قابل درک خواهد کرد . در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و در صحرای طبس شن ها جنود الهی شدند و این یک سنت است که هرقومی که خداوند متعال و دین خدا را یاری کند خداوند نیز آن‌ها را یاری خواهد کرد و هر امتی که پشت به خداوند متعال کند، خداوند نیز آن‌ها را رها و به حال خود واگذار می کند.

عامل بعدی در امید به آینده عبور موفق  ایران اسلامی از پیچیده‌ترین بحران‌ها و فتنه‌ها است .نهال نوپای انقلاب اسلامی بعد از بهمن ۵۷ با سخت‌ترین و شدیدترین فتنه‌ها و چالش‌ها مواجه شد. وقایع و آشوب هایی که تجزیه‌طلبان در اولین روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف ایران اسلامی ایجاد کردند تا حماسه مقاومت و ایستادگی در هشت سال دفاع مقدس. زمانی‌که تمام شرق و غرب پشتوانه‌ی رژیم بعث عراق در اشغال خاک ایران بودند و در زمانی‌که ترورهای کور توسط سازمان تروریستی منافقین در جای جای ایران در حال رقم خوردن بود. ترور شخصیت‌ها و متفکرین نظام اسلامی افرادی همچون شهید مطهری ،شهید بهشتی ،شهید رجایی و باهنر و در کوران حوادث دهه ۶۰ که موجی از ترور، ناامنی‌ و آشوب‌ را تجربه کردیم.اما در کنار همه‌ این مشکلات درخت تناور ایران اسلامی توانست مقاومت کند.عبور از فتنه سخت سال ۸۸ که با طراحی دقیق دشمنان و با استفاده از نفوذی‌ها و برخی از خواص بی‌بصیرت شعله ور شد و با حضور مردم انقلابی ایران در دی ماه سال ۸۸ حماسه ۹ دی  و انقلاب سوم رقم خورد .عبور موفق از این فتنه ها و این سختی‌ها  ملت ایران را صیقل داد و همچون الماس  گرانبها عیار و ارزش آن را صد چندان کرد.

افول نظام سلطه در عصر کنونی از دیگر عوامل امید به آینده است.با تورق در صفحات تاریخ و مطالعه سیر وجودی نظام سلطه و استعمارگران این حقیقت را درک می‌کنیم که امروز سردمداران استبداد همچون  امریکا، بریتانیا، شوروی،رژیم‌صهیونیستی و دیگر قدرت‌هایی که در سالیان گذشته سودای سیطره بر جهان را داشته‌اند امروز با افول جدی مواجه‌اند و این افول و شکست نظام سلطه به‌ویژه آمریکا بعنوان شیطان بزرگ  را در وقایع اخیر منطقه و تحولات یمن،افغانستان و عراق به‌روشنی مشاهده می‌کنیم.

امروز ایران اسلامی با در اختیار داشتن بیش‌از ۷ درصد از منابع دنیا در حوزه‌های مختلف انرژی، نیروی انسانی، معادن ،تکنولوژی، فناوری هوافضا،پزشکی ،حوزه دفاعی و موشکی و در سایر عرصه ها به‌عنوان  یک کشور تعیین کننده در تغییر معادلات منطقه و در سطح بین‌الملل مطرح است و حال کلید حل مشکلات اقتصادی،نگاه به درون و تکیه بر دانش بومی و توان داخلی است که امروز با روی کار آمدن دولت انقلابی و با برنامه‌های بلندمدت و منسجم بارقه‌های امید را در دل ملت ایران روشن نگه می دارد و باتحقق شعار سال با موضوع تولید ،دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی می‌توانیم به این مطلب جامه عمل بپوشانیم.

زمانی‌که ما در عرصه تولید با تکیه بر دانش بومی ، توان داخلی و ظرفیت‌های موجود و با تعامل با دنیا به‌ویژه کشورهای منطقه اقدام کنیم گره های کور گذشته باز و می توان بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم.‌

امروز دشمنان با درک این مطلب خود را در بن بست زوال می بینند و احساس ترس و واهمه دارند که اگر گره مشکل اقتصادی جامعه ایران با حرکت هوشمندانه در مسیر تحقق سند راهبردی گام دوم انقلاب باز شود قطعاً ایران قوی به یک ابر قدرت تمدن ساز تبدیل خواهد شد و با تغییر در روند نظام سلطه، نظم نوین جهانی را بازتعریف و پنجره‌ی امید را در جامعه ایران و در نسل جوان تمدن ساز می گشاید.

یادداشت :امید مظفری

ارسال نظرات
پر بیننده ها