آیین کلنگ زنی احداث مسجد امام جواد(ع) در بخش بزمان

آیین کلنگ زنی احداث مسجد امام جواد(ع) با حضور مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان و مسوولان شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۱۰۵۶
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، در پنجمین روز از هفته بسیج آیین کلنگ زنی احداث مسجد امام جواد(ع) با حضور مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان و مسوولان شهرستانی مراسم کلنگ زنی مسجد امام جواد(ع) با حضور امام جمعه بزمان، مدیر اوقاف شهرستان،فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار، فرماندار، شهردار،بخشدار،ریش سفیدان و مسئولین ادارات در بزمان برگزار شد.

حجت السلام کریمی امام جمعه بزمان ضمن گرامیداشت هفته بسیج ابراز داشت: بسیج مظهر رشادت و الگو برای همه می باشد و خرسندیم که این بنای مقدس به نام امام جواد «ع» نامگذاری شده است.

وی با تقدیر از همت بلند و ارزشمند مدیر اوقاف و اهدا کنندگان زمین ابراز داشت: معتقدیم که مسجد باید با همت اهالی شهرستات بنا شود زیرا هر اندازه که مردم در این امر سهیم باشند قدر دان آن خواهند بود.

کریمی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی از باب وظیفه‌ای که بر دوش آن است در ساخت مسجد همکاری می‌نماید.

کریمی از بخشدار بزمان خواست تا در کمیته برنامه ریزی جهت اعتبارات فرهنگی نگاه ویژه‌ای به این بنا داشته باشند.

کریمی همچنین وعده داد در صورت بهبود وضعیت اعتبارات فرهنگی به این بنا نگاه ویژه‌ای خواهد شد.

سردار اسکندر دانشمندی فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار شهرستان ایرانشهر نیز در این مراسم با تقدیر از اقدام خیرین در اهدای این زمین ابراز داشت: کسانی که به دنبال ساخت و تعمیر مساجد هستند به روز قیامت اعتقاد دارند.

وی ساخت مسجد را ارزشمند توصیف کرد و با توصیه به اهالی در حضور پرشور و گرم در مسجد افزود: مسجد مکانی است که فردای قیامت علیه مردم شکایت خواهد کرد.

سردار دانشمندی با تقدیر از حضور مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان در این مراسم، گفت: حضور حجت الاسلام اشرفیان یعنی اهمیت دادن وی به موضوع ساخت و آبادانی مساجد و انتظار است که در جهت ساخت این مسجد همکاری‌های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر کمک مسئولان در ساخت مسجد، مردم و اهالی شهرستان نیز باید یاری کنند زیرا مردم و اهالی سنگ بنای این موضوع هستند.

سردار دانشمندی با تقدیر از اقدام نیکو و پسندیده در اهدای این زمین ابراز داشت: لازم بود که با توجه به افزایش جمعیت این شهرستان مسجدی در شأن این مردم بنا شود.

وی ادامه داد: در گذشته تلاش‌هایی جهت ساخت مسجد صورت گرفت اما با توجه به اینکه زمین مناسبی مهیا نشد ساخت مسجد متوقف شد.

دانشمندی گفت: در کمیته برنامه ریزی تا جایی که امکان داشته باشد تلاش خود را در جهت تخصیص بودجه از اعتبارات فرهنگی خواهیم کرد.

این مسئول از مسئولان و مردم بزمان خواست تا با همکاری در جهت ساخت این بنا کمک نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار