امام جمعه بروجن؛

تشکیل بسیج از الهامات الهی به امام خمینی (ره) بود

امام جمعه بروجن درجمع مداحان،شاعران آیینی وهیئات مذهبی شهرستان بروجن با عنوان" لشکر عشق"که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه برگزار شد گفت: تشکیل بسیج از الهامات الهی به موسس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود.
کد خبر: ۹۴۶۹۷۵۴
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سیدمحمد احمدی با ادای احترام به مقام والای شهدای امنیت،شهدای تروریستی حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام،ایذه و اصفهان، هفته بسیج را تبریک گفت.

امام جمعه بروجن با اشاره به نقش آفرینی مداحان در عرصه های انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، جذب جوانان و نیروهای مومن و انقلابی  و دیگر سنگرهای انقلاب نقش مهم و یژه ای داشته و دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: مداحان در سالهای دفاع مقدس بعنوان رزمنده عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل می شدند و در کنار مسئولیت رزمی خودشان، با نوای خوش و هنرمندانه، دلهای خیل عاشقان را به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام پیوند می زدنند.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: توسل به ساحت مقدس اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، قرائت ادعیه ، ذکر مصیبت با اشعار حماسی،بیان حوادث عاشورا حسینی، حماسه آفرینی اصحاب حضرت سیدالشهدا علیه السلام در کربلا، صدای خوش و اخلاص، روحیه ایثار، فداکاری و شهادت طلبی را در بین رزمندگان اسلام افزایش می داد.

وی، با اشاره به حوادث اخیر با مدیریت استکبارجهانی گفت: با عنایت به مطالبات جدی مقام معظم رهبری، رسالت مداحان و هیئات مذهبی، اساتید و علما، جهاد تبیین در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی و رسانه ای دشمنان است، دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی با وجود تحریم های ظالمانه در عرصه های مختلف علمی،نظامی، اجتماعی، فرهنگی و … بیان توطئه های دشمنان علیه اسلام ناب و انقلاب اسلامی، دشمن شناسی و بصیرت افزایی، همچنین بیان حوادث تاریخی برای عبرت نسل جوان، امید آفرینی به مردم، از دیگر رسالت های مهم مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و هیئات مذهبی است.

امام جمعه بروجن به نقش اساسی جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن سیلی خورده از انقلاب اسلامی و درحال افول آمریکا برای کند کردن سرعت افول خود،با استفاده از فضای مجازی، رسانه های وابسته به دروغ پردازی و ایجاد آشوب خیابانی در برخی از شهرها پرداخته  با ارزش  جهاد تبیین باید مستمر، هدفمند و با استفاده از همه ظرفیت‌های مداحان و هیئات مذهبی انجام شود.

کارشناس مسایل مذهبی به اهمیت جذب جوانان در هیئات، مساجد و حسینیه و تربیت جوان تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر و به برکت روشنگری‌های امامین انقلاب، نسل جدیدی از مداحان انقلابی وارد میدان شدند که مورد اقبال مردم قرار دارند، هیئات مذهبی نیز در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با بهره مندی از بیانات ارزشمند علما و مداحان گام‌های ارزشمندی بردارند.

حجت الاسلام احمدی به نقش مداحان در جذب جوانان اشاره کرد و ادامه داد: مداحی حاج صادق آهنگران و دیگر مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در دوران دفاع مقدس در جذب نیرو تازه نفس و حماسی آفرینی رزمندگان اسلام بسیار ویژه و مهم بود، امروز هم در جهاد تبیین و جذب اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان باید مداحان و هیئات مذهبی پیشتاز باشند.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، سرودملی، خیرمقدم گویی مسئول بسیج مداحان شهرستان بروجن، مداحی و شعر خوانی چهار نفر از شاعران آیینی،خاطره گویی یکی از یادگاران سالهای دفاع مقدس از نقش مداحان و شهدای ستایشگر در جبهه هاو تجلیل از خانواده معظم شهدای مداح و مداحان ومسئولان هیئات مذهبی فال در شهرستان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار