مدرس حوزه علمیه خواهران زابل:

حجاب ارزنده ترین نمود فرهنگی، اجتماعی در تمدن اسلامی است

حسینی گفت: زن مظهر جهان خلقت الهی است در امان ماندن از آفت هوس ها ، ارزش و احترام برای زن ، امنیت روانی و داشتن روحیه آرام در جامعه از جمله موارد فلسفه حجاب است .
کد خبر: ۹۴۶۹۱۸۵
|
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، مرضیه حسینی، مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان زابل در کارگاه عفاف و حجاب که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد، گفت: حجاب ارزنده ترین نمود فرهنگی ، اجتماعی در تمدن اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ظهور اسلام در ایران بر می گردد و در اندیشه اسلامی به اوج تعالی و اعتبار خود رسید و تعمیق آن نیازمند آموزشهای بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه اجتماع است.

خواهر حسینی با استناد به آیات قرآن به اهمیت پوشش زنان اشاره کرد و افزود: زن مظهر جهان خلقت الهی است در امان ماندن از آفت هوس ها ، ارزش و احترام برای زن ، امنیت روانی و داشتن روحیه آرام در جامعه از جمله موارد فلسفه حجاب است .

مدرس حوزه علمیه خواهران شهرستان زابل با اشاره به فرموده امام علی علیه السلام که فرمودند دل پاک عمل پاک می خواهد بیان کرد: دل پاک همان داشتن عفت و عفاف برای زنان است و باید دانست دل پاک عمل پاک را می پروراند و نمی توان انتظار داشت کسی که عفاف و حجاب خود را حفظ نمیکند دلی پاک داشته باشد .

وی ادامه داد: کسی که دل پاک ندارد نه تنها پاکی خود را خدشه دار نموده بلکه سلامت جامعه اسلامی را به تباهی می کشاند .

حسینی تصریح کرد: اگر دختران و زنان جامعه به این یقین برسند که اعمال آنها به پیشگاه حضرت ولی عصر خواهد رسید و هر لحظه اعمال آنها مورد نظارت حضرت حجت عج قرار می گیرد از بسیاری از گناهان و اعمال ناپسند خوداری کرده و سلامت جامعه اسلامی تضمین خواهد شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار