خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

لزوم جهاد تبیین برای مقابله و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان /دولت باید ساز و کار مناسبی برای اعتراضات مردمی طراحی کند

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم جهاد تبیین برای مقابله و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان گفت: بین واقعیت با آن چیزی که دشمن در فضای مجازی و رسانه‌های خود بیان می‌کند اختلاف بسیاری وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۶۹۰۶۷
|
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز در آیین افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سالن مجتمع انصار برگزار شد به اهمیت کار جهادگران بسیجی اشاره و اظهار کرد: جهادگران بسیجی در طول ۴۰ سال گذشته، بارهای بر زمین مانده و کوتاهی‌هایی که از طرف مسئولین اتفاق افتاده را از روی زمین برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه بسیج به معنای واقعی کلمه در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی حضور داشته است، گفت: جبهه مقابل ما که جبهه نفاق و استکبار است در طول ۴۰ سال گذشته واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی ما را به درستی درک نکرده و به عظمت مردم کشور ما پی نبرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان  با عنوان اینکه امروز دشمنان در جریان اتفاق‌های اخیر به قدری در فضای رسانه‌ای دروغ گفتند که همچون یک فرد روانی، دروغ‌های خود را باور کردند، بر لزوم جهاد تبیین برای مقابله و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان تاکید و بیان کرد: آن چیزی که در واقعیت مشاهده می‌شود با آن چیزی که دشمن در فضای مجازی و رسانه‌های خود بیان می‌کند شکاف و اختلاف بسیاری وجود دارد بنابراین باید با تبیین واقعیت‌ها در جامعه با دشمنی و توطئه‌های دشمنان مقابله کرد.

وی  با بیان اینکه جهاد بزرگ امروز بیان واقعیت‌ها به عموم مردم است، تصریح کرد: جریاناتی که اخیرا در کشور اتفاق افتاد، با وجود مشکلاتی که به وجود آورد اما مزیت‌هایی هم داشت به طوری که مردم ما با مشاهده واقعیت‌های روز و آن چه که در فضای رسانه‌ای دشمن وجود دارد متوجه وجود شکاف و اختلاف می‌شوند بنابراین نسبت به دشمنی دشمنان شناخت پیدا می‌کنند.

شعبانی تصریح کرد: باید از این شرایط برای تبیین واقعیت‌ها استفاده کنیم و مردم را نسبت به واقعیت‌های اجتماعی تا بیان دشمنان که متفاوت است آشنا کنیم که در این صورت در راستای دشمن‌شناسی نیز حرکت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: افرادی که در فضای رسانه هستند با هجمه‌هایی که دشمنان در این فضا داشته‌اند، احساس می‌کنند که نظام از بین رفته و در آستانه فروپاشی است و مسئولین در حال فرار از کشور هستند در حالی که در واقعیت چنین چیزی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جامعه با تاکید بر اینکه کار جهادی تنها محرومیت زدایی، و گرفتن دست محرومین نیست، اظهار کرد: البته که این اقدامات مهم و کارهای بزرگی است اما امروز در کنار این کارهای بزرگ و شایسته، باید برجسته کردن و تبیین واقعیت‌ها در این شرایط از اولویت‌های جهادگران بسیجی باشد.

وی  با بیان اینکه جهاد تبیین موجب ایجاد امید در مردم و نقطه ضعف بزرگ دشمن و تحلیل‌های ضعیفشان از واقعیت‌های کشوررا نمایان می‌کند، خاطب به جهادگران بسیجی تصریح کرد: شما بسیجیان باید به مردم بگویید که بین آنچه که دشمن بیان می‌کند با آن چیزی که در واقعیت وجود دارد فاصله و شکاف زیادی وجود دارد.

شعبانی با تاکید بر اینکه عدم تحلیل درست از واقعیت‌های اجتماعی، نقطه ضعف دشمن است که باید آن را برجسته و بیان کنیم، عنوان کرد:  کشور ما با مشکلات معیشتی و اقتصادی و مدیریتی مواجه است و دشمن با برجسته کردن این مشکلات در تلاش است که یاس و ناامیدی را در کشور ایجاد کند به طوری که بسیار هنرمندانه در این موضوع ورود کرده وطوری نقاط ضعف را برجسته کرده که حتی خودی‌ها هم گاها ناامید می‌شوند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که جهاد تبیین فوری و قطعی است، بیان کرد: کارهای عمرانی و محرومیت زدایی بخشی از جهاد تبیین است اما کافی نیست بنابراین امروز باید با افرادی  که دچار شبهه شده و  تحت تاثیر فراخوان‌ها قرار گرفته‌اند حرف زد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امروز وقت دعوا و شکاف اجتماعی نیست و نباید با افرادی که کشف حجاب کرده‌اند برخورد سختی داشته باشیم، گفت: دعوا و اینچنین برخوردهایی خواست و نقشه دشمن است که ما را در داخل کشور با اختلاف فکرها و سلیقه‌ها به جنگ و دعوا وادار کند؛ سوال من این است که با چند نفر از دخترانی که کشف حجاب کردند صحبت کرده‌اید؟ این وظیفه من و شما به عنوان کسی است که دغدغه‌مند است.

وی با بیان اینکه شرایط کسی که آشوبگر است و با سلاح  مردم را به شهادت می‌رساند، با کسی که تنها معترض است و قصد آشوب و اغتشاش ندارد، متفاوت است، اظهار کرد: آشوبگر و حمل کنندگان سلاح گرم با جوان معترضی که قصد تخریب اموال عمومی را ندارد متفاوت است بنابراین باید با طیف دوم صحبت کرد تا در مسیر دشمن قرارنگیرد.

شعبانی اضافه کرد: اگر تصمیمی می گیریم و گله‌مندی داریم باید مبتنی بر تحلیل‌های خود ما باشد و باید مراقبت کنیم که تحت القائات دشمن قرار نگیریم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید ساز و کار مناسبی برای اعتراضات مردمی طراحی کند، یادآو شد: مسئولین و دولتمردان باید سریع‌تر برای نحوه بیان اعتراضات فکری کند تا هنگام اعتراض در محلی گرده آمده و ضمن تامین امنیت مردم، به دغدغه‌ها، اعتراضات و گلایه‌های آنها پاسخ دهد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در این ایام مظلومیت‌های بسیاری را از  بسیجیان مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بسیجیانی که در این شرایط به شهادت رسیدند مظلومیت بسیاری داشتند، اما این مظلومیت‌ها و اینکه چه قضاوتی نسبت به بسیج می‌شود نباید شما بسیجیان را در حرکت در این مسیر نورانی تضعیف کند؛ شما برای قضاوت هیچ کس کار نمی‌کنید و تنها برای رضای خدا کار می‌کنید و کسی که برای رضای خدا و خدمت به مردم کار می‌کند دیگر برای او تعاریف و قضاوت‌هایی که دیگران دارند مهم نیست و از این ناملایمتی‌ها نمی‌ترسند.

وی با اشاره به سختی‌های کار بسیجیان در شرایط فعلی با بیان اینکه حرکت در مسیر حق با سرزنش‌ها و ملایمت‌هایی همراه است  خطاب به بسیجیان اظهار کرد: اگر تشخیص دادید مسیر حق چیست باید در این مسیر حرکت کنید و سرزنش‌ها برای شما مهم نباشد چرا که ما باید جواب خدا را دهیم و به حق عمل کنیم.

شعبانی اضافه کرد: اگر امروز می‌بینیم عده‌ای در فضای رسانه مذمت می‌کنند و بسیجیان را به شهادت می‌رسانند و یا به بسیج حمله می‌کنند جای نگرانی نیست چرا که این داستان پر تکرار تاریخ است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار