یادداشت ـ ابوالقاسم علیزاده:

گلایه ای هشدار گونه!

حجت‌الاسلام علیزاده طی یادداشتی گفت: در شرایط فتنه گون، تشخیص وظیفه و تکلیف البته سخت ولی هنر مردان و زنان با بصیرت و مومن و هوشمند است.
کد خبر: ۹۴۶۸۹۴۳
|
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
گلایه ای هشدار گونه!  

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ پیرامون اغتشاشات اخیر در کشور، طی یادداشتی با عنوان "گلایه ای هشدار گونه!" آورده است:

در شرایط فتنه گون، تشخیص وظیفه و تکلیف البته سخت ولی هنر مردان و زنان با بصیرت و مومن و هوشمند است. به ویژه آنگاه که آتش فتنه به همه تار و پود جامعه و نیز ارزش های ملی و دینی و مکتبی و آرمانی مردم هجوم می آورد.

در این شرایط حساس، تکلیف آنان که در جبهه خصم و اهالی فتنه تعریف می شوند و خواسته و ناخواسته بر طبل آشوب و بلوا طبق القائات و حمایت های مرموز دشمنان، می کوبند و نیز تکلیف آنان که با آگاهی و احساس مسئولیت چه در قالب ماموریت ها و وظایف تکلیفی و چه اقدامات انسان دوستانه و جهادی و انقلابی در صحنه های مقابله با فتنه و حفاظت از حریم امنیت و عزت جامعه حضور دارند معلوم و روشن است، اما طیفی از عوام و خواص جامعه هستند که نقش تماشاچی را ایفا می نمایند و شاید برخی از آنان بدون هیچ تعصبی همواره نان را به نرخ روز می خورند و یا بسان عناصر سودجو، مرده شور ماهری هستند که کار به شخصیت و گرایشات مرده ندارند، بلکه برای آن ها تنها رونق بازار مرده شوری مهم است و بس .

امام صادق علیه السلام در این خصوص فرمودند: العامل بالظلم و المعین له و الراضی به شرکاء = عمل کننده به ظلم و کمک کننده به آن و کسی که راضی به انجام عمل ظالمانه باشد تماما در ظلم صورت گرفته شریک هستند. و در جای دیگری نیر اینگونه آمده است که الساکت کالراضی، یعنی سکوت کننده گان نیز همچون راضیان عمل ظالمانه و شریک در ظلم هستند، بنابراین تکلیف سکوت کنندگان نیز معلوم گردید.

الغرض! فتنه ای که اکنون گریبان جامعه اسلامی و انقلابی را گرفته است به واقع جنگ احزاب دیگری است که تمام ظرفیت های جبهه کفر و الحاد و نفاق را با هدایت ها و حمایت های مستقیم و آشکار آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و نیز عربستان سعودی با تمام گزینه های زیر میز و روی میزشان، به صحنه نبردی پیچیده و ترکیبی و چند لایه وارد ساخته است.

آنچه از همه چیز آشکارتر است خُبث کفرگونه و ذات پلشت عوامل اصلی فتنه هست که پشت دیوار انسانی گول خوردگان و جو زدگان هیجانی کف خیابان ها پنهان شده  و در هنگام اوج گرفتن التهاب ها و تنش ها با نهایت دریدگی و وحشی گری طبق آموزش هایی که دریافت نموده اند، به قصد بالا بردن دُز خشونت و کشته سازی و کشته گیری که بعضا ممکن است بسان داعشی های وطنی همچون گروهک عبدالمالک ملعون و مفلوک با لباس مبدل نیروهای خودی نیز دست به ترور و خیانت و خباثت بزنند تا افکار عمومی و بلکه ذهنیت خواص جامعه را با کمک ابزار رسانه ای که در اختیار دارند دچار اما و اگر و شبهه و تردید و تزلزل نمایند.

به راستی در کدامین دوره از فتنه های سابق این حجم اهانت به مقدسات و ارزش های انقلاب اسلامی و ایجاد رعب و وحشت هر چند کاذب در میان متدینین و حوزویان و دلنگرانی اهل ایمان بوده ایم؟

از ترویج مرموز بی حجابی و سگ گردانی تا آتش زدن قرآن و جسارت به مسجد و مدارس علمیه و تا عمامه و لباس روحانیت و چادر زنان با ایمان و محجبه، بقول مرحوم آیه الله فاضل لنکرانی که در فتنه بنی صدر می فرمودند: اهالی فتنه چه برای ما باقی گذارده اند؟!

آیا نمی شنوید زوزه های گرگان در کمین نشسته را که منتظر جدا شدن بَرّه ای از خیل عظیم ملت اند و یا در آرزوی غفلت و خواب رفتگی چوپانان و نگهبانان حریم جامعه اند؟ و آیا نمی بینید تهاجم گسترده جبهه کفر و الحاد را به ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت و رهبری؟

اگر چه رهبر حکیم و فرزانه بسان پدری دلسوز همچون فتنه ۸۸ به ویژه در مواجهه با گول خوردگان رسانه های بیگانه می فرمودند بگذارید عکس مرا پاره کنند و یا شعاری به ناحق علیه من بدهند. اینان حریف و دشمن واقعی نیستند و لذا امر به ملاحظه می فرمودند.

اکنون نیز علیرغم عبور از پاره کردن تصویر و شعارهای ساختار شکنانه دست به بددهنی و ناسزاگویی های وقیحانه زده و تاسف آور اینکه در حالی که می دانند حمایت های همین پدر پیر دلسوز است که از سرِ محبت و عشق به فرزندان هر چند جسور و گول خورده، دست نیروهای امنیتی را برای برخورد با اعتراض گران و یا اغتشاشگران کف خیابان ها بسته است، ولی باز هم مطابق با القائات رسانه های بیگانه اگر چه در قالب جمعیت های کوچک و نه چندان مهم، زبان به جسارت می گشایند.

آری در این شرایط پیچیده انتظار می رود خواص امت به ویژه عالمان و مراجع بزرگوار تقلید که همیشه علمدار بصیرت و معرفت بوده اند، به موقع و به هنگام نقش هدایتگری و بصیرت افزایی و روشنگری خویش را به خوبی انجام داده و باعث دلگرمی نیروهای جان برکف حافظ امنیت کشور که مظلومان پای عزت و کرامت و اقتدار کشور از جانشان مایه می گذارند، بوده باشند.

در این خصوص اجازه می خواهم به کلامی از سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی اکتفا نموده و نظر همگان به ویژه عالمان وارسته و انقلابی را به آن جلب نمایم که البته خوشتر از بیان نافذ و نافع شهید نمی توان یافت. 

بخشی از وصیت حاج قاسم خطاب به علما و مراجع بزرگوار؛

سخنی کوتاه از یک سرباز 40 ساله در میدان، به علمای عظیم‌الشأن و مراجع گرانقدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی مراجع عظام تقلید؛ سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود.

این دوره‌، با همه دوره‌ها متفاوت است، این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی‌نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است.

نباید در حوادث، دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند. همه شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید. راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی فقیه است.

من با عقل ناقص خود می‌دیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق‌به‌جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند.

حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و ولایت فقیه میراث امام خمینی (رحمة الله علیه) هستند و می‌بایست مورد حمایت جدی قرار گیرند.

من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات با بیان تان و دیدارهای‌تان و حمایت‌ هایتان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید.

اگر این انقلاب آسیب دید، حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود.

والسلام / ابوالقاسم علیزاده / ۲۸ آبان ۱۴۰۱

ارسال نظرات
آخرین اخبار