مسئول بسیج عشایری استان کرمان خبر داد؛

واکسیناسیون بیش 7000 دام سبک سنگین در شش ماه ابتدای سال 1401

سیاری با اشاره به برگزاری رزمایش تخصصی تابستانی عشایر تصریح کرد: واکسیناسیون دامهای سبک و سنگین 7830 مورد گوشه ای از فعالیتهای این عزیزان در این رزمایش است.
کد خبر: ۹۴۶۸۱۶۴
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، سیاری مسئول بسیج عشایری سپاه ثارالله در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: عشایر در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی داشتند که هزار و 200 شهید عشایر والامقام استان کرمان ،نمونه این معامله با خداست که گل سر سبد آنها شهید سلیمانی عزیز است که بارها به عشایر و عشایرزاده بودن خود افتخار کرده است.


وی بابیان اینکه عشایر مردمانی کم‌توقع، پرکار و سخت‌کوش هستند گفت: سازمان بسیج جامعه عشایری در عرصه های مختلف محرومیت زدایی و سازندگی ، حفظ تقویت وحدت بین سران ایلات و طوایف ، اقتصاد مقاومتی ، امید آفرینی واقع بینانه ، خدمات اجتماعی هم افزایی و استفاده از ظرفیت اقشار و دستگاه های اجرایی نقش مهم و موثری دارند.


سیاری افزود: قربانی کردن 5563 راس گوسفندبه همت عشایر استان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف استان صورت گرفت و گوشت این گوسفندان در بین نیازمندان جامعه عشایر توزیع و همچنین 14093 بسته معیشتی از جمله اقدامات اجتماعی این سازمان است.


این مقام مسئول ادامه داد: بسیج عشایری در راستای رزمایش کمک های مومنانه، اقدامات فرهنگی و جهادی متنوعی را انجام داده که از آن جمله می توان در حوزه خدمات اجتماعی به توزیع 1135 کیسه آرد ، 95 مورد لوازم خانگی و جهیزیه ، اعزام 70 تیم پزشکی به مناطق محروم اشاره کرد.


مسئول بسیج عشایری استان کرمان با اشاره به برگزاری رزمایش تخصصی تابستانی عشایر تصریح کرد: در این رزمایش 24 مورد ترمیم و مرمت خانه محرومین ، خدمات پزشکی ویزیت رایگان 2095 مورد ، لایه روبی دهانه پل ارتباطی مناطق عشایری 18 مورد ، آبرسانی ( لوله گذاری) 23.5 کیلومتر ، مرمت و تیغ زنی راه های عشایری (کیلومتر1255 ، لایه روبی قنوات 23 مورد ، سم پاشی و گند زدایی مراکز نگهداری دام (تعداد ) 547 مورد و واکسیناسیون دامهای سبک و سنگین 7830 مورد گوشه ای از فعالیتهای این عزیزان در این رزمایش است.


مسئول سازمان بسیج عشایری سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: در سازمان بسیج عشایری تلاش بر این است که در عرصه های فرهنگی، دفاعی، رویکرد خدمات رسانی و محرومیت زدایی خود را محدود و محصور در عرصه خاص نمی کنیم و در تمامی عرصه ها از صفر تا صد انچه عشایر نیار دارند تکلیف گرا عمل کنیم و ان شاالله تا پایان سال برنامه های متعددی مثل رزمایش خدمت رسانی و اعزام گروهای جهادی تخصصی به مناطق عشایری در بازه های زمانی و مناسبت های مختلف مثل هفته بسیج ،دهه مقاومت و ایام دهه فجر و ...اجرا خواهیم نمود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار