خبرهای داغ:
رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی اسدآباد خبر داد

اسدآباد جزو پنج نهاد برتر کتابخانه در کشور

همدان- رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد در بین پنج نهاد برتر کشور در شاخص‌های گوناگون قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۶۸۱۱۳
|
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان اسدآباد در بین پنج نهاد برتر کشور در شاخص‌های گوناگون قرار گرفت و فرماندار، امروز جایزه این اتفاق را از رییس جمهور محترم دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد: ۶ باب کتابخانه در شهرستان موجود است که به ازای هر ۱۰۰ نفر یک متر و ۶۰ سانت را پوشش می‌دهد که این آمار باید افزایش پیدا کند.

رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی اسدآباد ادامه داد: توسعه کتابخانه شهید رجایی طی یک سال و با سرعت خوبی انجام شد و این مرکز جزو معدود کتابخانه‌هایی است که دارای سه سالن مطالعه است.

وی درباره کتابخانه استاندارد نیز گفت: این کتابخانه از سال ۱۳۹۰تا ۱۴۰۰ در اختیار راه و شهرسازی بود که چندان پیشرفت فیزیکی نداشت اما در یک سال اخیر و پس از ورود نهاد کتابخانه‌ها به موضوع، پیشرفتی ۴۰درصدی پیدا کرده است.

مرادی افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری ۱۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت که امیدواریم روند اجرایی آن سریع‌تر انجام گیرد.

وی همچنین با اشاره به کلنگ‌زنی یک کتابخانه جدید در آجین طی هفته دولت بیان کرد: در راستای حل مشکل در روستاهای کوچک‌تر طرح کتابخانه‌های سیار را راه‌اندازی کرده‌ایم.

رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی اسدآباد احداث کتابخانه در شهرک سیداحمد را نیز از برنامه‌های بلندمدت این نهاد اعلام کرد و گفت: عضویت در کتابخانه‌های شهرستان از ابتدای سال ۳۰ درصد رشد داشته که باعث شده در رده سوم استان قرار بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تعداد کتاب‌ها را در مرکز شهید رجایی بالغ بر ۵۹ هزار جلد عنوان کرد و گفت: خانواده مرحوم محمدنورافشان ۵۰۰ نسخه کتاب نفیس را به ارزش ۱۱۸ میلیون تومان به کتابخانه اهدا کردند.

مرادی با بیان اینکه سه کتاب نویسندگان اسدآبادی نیز در هفته کتاب رونمایی می‌شود؛ از کسب چند مقام استانی در حوزه‌های گوناگون توسط نوجوانان اسدآبادی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار