خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

اهل بیت(ع) برای افزایش ظرفیت معنوی و توحیدی ما آمدند

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه اهل بیت(ع) آمدند تا ظرفیت معنوی و توحیدی ما را افزایش دهند، گفت: عارف کامل، امام خمینی(ره) جز خدا را در عالم وجود موثر نمی‌دانست.
کد خبر: ۹۴۶۷۰۲۰
|
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در نشست اخلاقی کارکنان ناحیه بسیج دانشجویی همدان اظهار کرد: اگر توحید حل شود سبک زندگی در منزل و جامعه حل می‌شود و تا خدا حاضر و ناظر نباشد مسائل زندگی فرد حل نمی‌شود و در مسیر حق حرکت نمی‌کند.

وی در بیان اهمیت موضوع خداباوری و سلوک نفس گفت: در نگاه فقهی سیر و سلوک مستحب است اما بزرگان معتقد هستند کسی که در این مسیر قدم نگذارد و به فکر سلوک نباشد این فرد زنده نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: در نگاه توحیدی امام خمینی(ره) همه عالم تجلی خدا است و وجود فقط متعلق به خدا است.

وی در بیان حالات انسان‌های کامل و عارف اظهار کرد: در حالت کمال، هر چه خدا دهد دوست داریم و نتیجه توحید رضایت خدا است.

نجاری با بیان اینکه علت العلل و مسبب الاسباب خدا است و امام راحل بر همین اساس فرمود «عالم محضر خداست»، گفت: منزل‌ها و مقام‌ها باید طی شود تا ادراکات ما ارتقا پیدا کند.

وی در توصیف اهل بیت(ع) و انسان‌های کامل گفت: هوش و دل و چشم ما غیر از آنها است، دل داریم اما نمی‌فهمیم، چشم داریم اما نمی‌بینیم، گوش داریم اما نمی‌شنویم و بسیاری از انسان‌ها با این وضع از دنیا می‌روند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه اهل بیت(ع) آمدند تا ظرفیت معنوی و توحیدی ما را افزایش دهند، گفت: عارف کامل، امام خمینی(ره) جز خدا را در عالم وجود موثر نمی‌دانست.

وی با اشاره به اقسام شرک بیان کرد: شرک به دو نوع اعتقادی و اخلاقی تقسیم می‌شود، عده‌ای ممکن است شرک اعتقادی نداشته باشند اما دارای شرک اخلاقی هستند.

نجاری در بیان برخی شاخص‌های خداباوری اظهار کرد: از غیر خدا نترسیدن و امیدوار نبودن شاخص توحید است، به هر میزان به غیر خدا امید داریم مشرک هستیم.

اهل بیت(ع) برای افزایش ظرفیت معنوی و توحیدی ما آمدند

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار