مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان:

رسیدن به تمدن اسلامی مستلزم جهاد تبیین است

باقر بیک گفت:مداحان الگویی برای مستمعین هستند، الگو بودن برای مستمع رسالت خطیر و ارزشمندی را بر عهده مداح می گذارد و بر این مبنا بر ستایشگرو مداح الزامی است ابتدا برای خود جهاد تبیین را مبین وروشن کند .
کد خبر: ۹۴۶۶۹۰۴
|
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام منصورباقر بیک، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان، در همایش بصیرتی مداحان و هیآت مذهبی(اجرای طرح شهید هاشمی ) و تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی سپاه سلمان استان که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظه الله ) در دیدار با ستایشگران و مداحان اهل بیت(علیهم السلام ) گفت: معظم له جهادتبیین را ماموریت مهم و وظیفه ویژه مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع ) ذکر کرده است ولی متاسفانه آنچه تا امروز ما توانسته ایم به آن عمل کنیم تنها لفظی و در زبان بوده است .

وی با این پرسش که جهادتبیین چیست و راهکارش چگونه است؟ تصریح کرد: اینها حلقه های مفقود شده این جهاد مهم، قطعی و فوری است، و ما باید وظایف خودمان را به خوبی باز خوانی و مرور کنیم .

حجت الاسلام باقربیک با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) مسئله جهاد تبیین را در آن جلسه به طور اخص بر دوش ستایشگران اهل بیت(ع ) نهادند اذعان داشت: این وظیفه ای است که از جانب نائب امام زمان(عج )بر دوش ما نهاده شده است و هیچ عذری درباره عمل نکردن به آن پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: باید ارزیابی کرد و دید به عنوان یک طلبه و یا یک مداح و ستایشگر اهل بیت(ع )چه اندازه درباره جهاد تبیین مفید و اثر گذار بوده و هستیم .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، مداح را الگویی برای مستمعین دانست و اظهار کرد: الگو بودن برای مستمع رسالت خطیر و ارزشمندی را بر عهده مداح می گذارد و بر این مبنا بر ستایشگرو مداح الزامی است ابتدا برای خود جهاد تبیین را مبین وروشن کند .

این مسئول با اشاره به حوادث اخیر گفت: باید سعی کنیم به یک وحدت رویه با اقتدا به فرمایشات معظم له برسیم، چرا که اظهار نظر شخصی تبعات خسران ناپذیری را متاسفانه در برخی از مقاطع زمانی ایجاد کرده است.

باقر بیک با بیان اینکه ما در پی تمدن اسلامی و زندگی شیعی و سنی کنار هم هستیم گفت: رسیدن به تمدن اسلامی مستلزم جهاد تبیین است و متاسفانه مسئله جهاد تبیین آنگونه که در خور آن است بارور نگشته است.

وی در پایان از زحمات برادر جامعی در دوران مسئولیت مدیر سازمان بسیج مداحان تقدیر و تشکر کرد و برای سرهنگ صالحی توفیقات روزافزون را در مسئولیت سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان آرزو کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار