مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان البرز:

شعار «مرگ بر آمریکا» دارای ریشه قرآنی است/ شیطان بزرگ، جرأت رویارویی با ایران را ندارد

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» منشأ، ریشه و مبنای قرآنی دارد، گفت: آمریکا و هم پیمانانش، جرأت رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
کد خبر: ۹۴۶۵۶۶۸
|
۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرج، ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع) و گرامیداشت یوم الله 13 آبان گفت: 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با شعار «مرگ بر آمریکا»، در کشور ما به نماد برائت از استکبار جهانی و شیطان بزرگ تبدیل شده است.

شعار «مرگ بر آمریکا» دارای ریشه قرآنی است/ شیطان بزرگ، جرأت رویارویی با ایران را ندارد

وی با اشاره به اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» منشأ، ریشه و مبنای قرآنی دارد و از باورها و اعتقادات ماست و قرآن کریم در جاهای مختلفی از این شعار علیه کفار و دشمنان دین خدا استفاده کرده است، افزود: به عنوان مثال، در آیه 119 سوره مبارکه آل عمران آمده است: مرگ بر منافقینی که از ما ناراحت هستند و در سوره بروج نیز آمده که مرگ بر کسانی که مومنان را زنده زنده می سوزانند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با بیان اینکه کسی نمی تواند ادعا کند که این شعار خارج از چارچوب دین مبین اسلام است، مطرح کرد: مصداق همه این مرگ ها و نفرین ها، اقداماتی است که شیطان بزرگ در جاهای مختلف به ویژه کشور ما انجام می دهد. بخشی از مراسم حج در خصوص برائت از مشرکین، دلیل محکمی بر استفاده از این شعار است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی افزود: شعار مرگ نسبت به هر کسی که در هر مقطعی از تاریخ، استبداد به خرج می دهد و به انسان ها ظلم می کند، استفاده می شود. امروز مردم باید دوست و دشمن خود را بشناسند که به لطف خداوند این چنین نیز هست. در حدیث شریف نبوی آمده که عاقل ترین مردم کسی است که پروردگارش را بشناسد و از او پیروی کند و دشمنان خدا را هم بشناسد و از آن ها نافرمانی کند.

وی دشمن بشریت و همه انسان ها را شیطان بزرگ و هم پیمانانش و اصحابی که آن را در شیطنت ها و استبداد همراهی می کنند، دانست و بیان کرد: امروز دشمن به دلیل اینکه تصور می کند در جنگ شناختی، قدرت برآورد و محاسبه مردم را تغییر داده است، شبهاتی را مطرح می کند که شاید از محل و مسیر آن ها بتواند به نتایج دلخواه خود برسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز ادامه داد: آمریکایی ها به ما می گویند وقتی شما شعار مرگ بر آمریکا سر می دهید، طبیعی است که با شما مشکل داشته باشیم و زمانی باید به فکر تمام شدن این اختلافات باشیم که شعار مرگ بر آمریکا حذف شود؛ در صورتی که حتی زمانی که هیچ کس در جامعه ما این شعار را بر زبان نمی آورد، آمریکایی ها بدترین جنایات را علیه کشور ما مرتکب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی، کودتای 28 مرداد را یکی از جنایات دانست که منشأ بسیاری از تحولات شد و عنوان کرد: قبل از فرارسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز، جنایت های آمریکا در مورد جمهوری اسلامی ایران را شاهد بودیم اما این روز به دلیل تسخیر لانه جاسوسی و بیرون راندن استکبار جهانی، به نمادی تبدیل شد که امروز همه آزاداندیشان عالم از این اقدام شجاعانه الهام می گیرند.

وی با اشاره به اینکه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در همه جهان در حال گسترش است و در همه ملت ها جشن گرفته می شود، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه استکبارستیزی به نماد و الگویی برای کشورهای مختلف تبدیل شده که بخشی از اقدامات استکبار جهانی علیه کشور ما به دلیل همین موضوع است. این الگو جرأت و جسارتی به همه مردم دنیا داده که در مقابل استکبار جهانی بایستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز اذعان کرد: حتی در خصوص کشورهایی که شعار مرگ بر آمریکا ندارند نیز شیطان بزرگ اقدامی جز ظلم در حق آن ها انجام نداده است. به عنوان مثال، در کشور افغانستان، سال های سال از یک نفر صدای مرگ بر آمریکا بلند نشد اما بدترین ظلم ها، جنایت ها و خیانت ها در حق مردم این کشور صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی خاطرنشان کرد: در مجموع، این مورد دلیل قانع کننده ای است که اگر ما شعار مرگ بر آمریکا را تعطیل کنیم نیز قطعا تغییری در دیدگاه های آمریکایی ها نسبت به جمهوری اسلامی ایران اتفاق نخواهد افتاد؛ این امر فقط موجب عقب نشینی ما می شود و در مراحل بعدی به جاهایی می رسد که بی شک کشور ما حاضر به همراهی ظالمان نخواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، عقب نشینی باید تا جایی صورت گیرد که ما تابع آن ها شویم. یعنی مانند دوران رژیم سابق که کاپیتولاسیون اجرا می شد؛ در آن زمان که رژیم پهلوی بزرگترین امتیازات را به آمریکایی ها داده بود، آن ها چه خدماتی به کشور ما ارائه کردند؟ اگر همه اقدامات ما علیه آن ها تعطیل شود و به آن زمان هم برگردیم، باز هم کمکی به ما نخواهند کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با بیان اینکه ملت هایی که در مقابل استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت کردند، به پیروزی های بزرگی دست یافتند، مطرح کرد: آمریکایی ها در سند امنیتی راهبردی خود، پایانشان را تعریف کرده اند که این از برکات جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ ایستادگی و مقاومتی است که کشور ما در منطقه نهادینه کرد و در دنیا نیز در حال گسترش است.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی تصریح کرد: امروز آمریکا و نائبان آن توان و جرأت آغاز هیچ جنگی نه تنها علیه جمهوری اسلامی ایران بلکه علیه وابستگان آن را نیز ندارد و اگر گاهی ادایی در می آورد و می گوید گزینه ها روی میز است و از گزینه نظامی استفاده می کنیم، از سر قدرت نیست، بلکه از سر ضعف است؛ دقیقا مانند گربه ای که در گوشه ای گیر افتاده و چنگ می زند.

وی عنوان کرد: آمریکا و هم پیمانانش چون جرأت رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند، با بکارگیری برخی عروسک های خیمه شب بازی مانند ماجرای اغتشاشات اخیر، به دنبال ایجاد مزاحمت برای ملت ایران هستند اما به هیچ وجه با این اقدامات به نتیجه نخواهند رسید. بنابراین، اختلاف ما و آمریکا بر سر شعار نیست، حیات آمریکایی ها با وجود جمهوری اسلامی ایران به چالش کشیده شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه حیات شیطان بزرگ رو به پایان است و آمریکایی ها نیز این را پذیرفته اند، اظهار کرد: اکنون که آمریکا بزرگترین بدهکار دنیاست و کسری بودجه آن از همه بیشتر است، نه می خواهد و نه می تواند به کشوری کمک کند؛ فرهنگ ایستادگی و مقاومت در مقابل زورگویان و شیطان بزرگ تا به امروز بهترین نتایج را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار