به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر

برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه شهید باهنر کرمان

دانشجویان و اساتید از اتفاقات اخیر کشور و دانشگاه گفتند
کد خبر: ۹۴۶۵۱۷۰
|
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کرمان،برنامه کرسی آزاد اندیشی با موضوع «اعتراض، دانشگاه و دانشجو» در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر با حضور اساتید، دانشجویان و معاون فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و اعلام قواعد جلسه از سوی مجری برنامه، آقایان دکتر ایلخانی پور، دکتر امینی زاده و دکتر یاری‌دهنوی که به ترتیب اعضای هیأت علمی بخش‌های علوم سیاسی، حقوق و علوم تربیتی دانشگاه شهید باهنر کرمان می‌باشند به بیان نقطه نظرات خود در موضوعات مورد بحث در زمان مشخص شده پرداختند.

ابتدا دکتر ایلخانی‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان علاوه بر بیان مطالبی در مورد اعتراضات اخیر به بررسی ابعاد بین المللی این اعتراضات نیز پرداخت و گفت: همین‌هایی که امروز دنبال انتقال استارلینک به ایران هستند، این‌ها همان‌هایی هستند که در زمان جنگ ماهواره، اطلاعات و... به صدام می‌دادند و الان هم که کشور ما دچار شدید‌ترین تحریم‌ها است مجددا ما را تحریم می‌کنند، اما به دنبال به راه انداختن وی پی ان برای ما هستند!

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: این‌هایی که در ترکیه خاشقچی را ذوب کردند و راحت کنار آمریکایی‌ها سر میز نهار می‌خوردند، در این یک اتفاق تمام شبکه‌ها و رسانه‌های خود را به خط کردند تا به ایران ضربه بزنند. همین bbc و... را ببینید که چگونه نحوه مبارزات و جنگ شهری را آموزش می‌دهند! مگر در خارج این از این دسته اتفاقات و نارضایتی‌ها نیست؟ آیا در فرانسه این‌ها تمرکز کردند برای تغییر رژیم؟ در انگلیس چطور؟ ولی در ایران اینگونه بود.

وی در پایان سخنانش با اشاره به نقش قطعی اسرائیل در این اغتشاشات بیان کرد: اسراییلی‌ها جنگ اختاپوسی را مطرح کردند و گفتند ما نباید با ایرانی‌ها در سوریه، غزه، عراق و... بجنگیم بلکه باید در تهران با خود ایران درگیر شویم.

در ادامه جلسه دهنوی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به علت و چرایی سکوت و انفعال اساتید در روشنگری مسائل و جلوگیری از پدیده اعتراضات و اغتشاشات از وجود چنین مسئله‌ای ابراز تأسف کرد و گفت: شما دانشجویان باید وارد فضای گفتمانی شوید و با عقل فضا را جلو ببرید و ما اساتید و هیئت علمی‌ها هم از شما پشتیبانی خواهیم کرد.

امینی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اتفاقات روز چهارشنبه چهارم آبان‌ماه در دانشگاه عنوان کرد: از فضای رادیکال به وجود آمده و تخریب‌هایی که در روز چهارشنبه اتفاق افتاد ابراز تأسف میکنم و این باعث شد که فضاب گفتمان نیز خراب شود؛ بله، به شیوه حکمرانی جمهوری اسلامی نقد‌هایی دارم، حتی رهبری خودشان یکی از بزرگ‌ترین منتقد جمهوری اسلامی هستند اما این مجوزی برای ایجاد اغتشاش نیست.

پس از پایان سخنرانی اعضای هیئت علمی و مسئولین دانشگاه، دانشجویان نزدیک به سه ساعت به گفتگو و نقد و بررسی این نظرات و مباحثی نظیر اقتصاد، اغتشاشات و... در آرامش و آزادی کامل کمال پرداختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار