پرداخت تسهیلات تا سقف 200میلیون تومان جهت اشتغالزایی

مرادی گفت: تسهیلات 200میلیون تومان براساس توانمندی ها و نوع عرصه فعالیت و تعداد اشتغال ایجاد شده تعیین و به صورت دو مرحله ای ۵۰ درصد ابتدا و۵۰درصد پس از پیشرفت فیزیکی طرح به حساب متقاضی واریز می شود .
کد خبر: ۹۴۶۴۹۹۶
|
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

امین مرادی، مسئول بسیج سازندگی ناحیه ویژه سپاه زاهدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  در زاهدان از پرداخت وام تا سقف 500میلیون تومان به متقاضیان واجد شرایط خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان تا سقف 200میلیون تومان و تعاونی ها تا سقف 500میلیون براساس توانمندی ها و نوع عرصه فعالیت و تعداد اشتغال ایجاد شده تعیین می گردد.

وی در ادامه افزود: تسهیلات مورد نظر به صورت دو مرحله ای ۵۰ درصد ابتدا و۵۰درصد پس از پیشرفت فیزیکی طرح به حساب متقاضی واریز می شود .

امین مرادی خاطرنشان کرد: این وام قرض الحسنه ۴درصدی و مدت باز پرداخت آن ۷ سال است.

وی در پاسخ به این سوال که این وام متعلق به چه عرصه هایی است ؟ ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه اشتغال در عرصه های دانش بنیان با تایید قرارگاه اقتصاد مقاومتی شامل؛ ریسندگی و بافندگی، تولید خوراک و علوفه دام، تولید سموم و کودهای فسفات در حوزه کشاورزی، پرورش شترمرغ، ایجاد نیروگاه خورشیدی
و همچنین، تجدید دستگاههای صنایع تبدیلی و بسته بندی در بخش پرورش زنبور عسل، پرورش طیور و مرغ بومی می باشد.

این مسئول  قطب های مصوب صنایع تبدیلی؛ کشت و تولید زعفران، گیاهان دارویی، ایجاد استخرهای کشاورزی و در نهایت پرورش دام سبک و سنگین؛ شیلات آبزیان، پرورش ماکیان، پرورش گل و گیاه ونهال، پرورش قارچ، آبیاری قطره ای، کاشت دانه های روغنی، ایجاد گلخانه، تولیدات بومی و محلی را از دیگر عرصه های این تسهیلات دانست .

مسئول بسیج سازندگی ناحیه ویژه سپاه زاهدان با بیان اینکه اولویت پرداخت این وام با اعضاء صندوق های قرض الحسنه، تعاونی های ایجاد بسیج واعضای گروههای جهادی است، تصریح کرد: فرد متقاضی در صورتی واجد دریافت وام است که بیکارو سرپرست خانوار(بیمه اجباری نداشته)و یا ازجوانان ذکور در شرف ازدواج و دارای کارت پایان خدمت باشد و حداقل ،امکانات و سرمایه اولیه (مکان و انشعابات و... ) را برای راه اندازی تولید داشته ودر زمینه بازاریابی و توانایی پرورش محصولات تولیدی آشنایی ومهارت لازم را دارا باشد.

وی با تاکید این مطلب که محل اجرای طرح در روستا و مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر و صرفا در عرصه های مصوب فوق باید باشد،اذعان داشت: اخذ تعهد محضری از فرد متقاضی جهت ایجاد شغل در عرصه مورد درخواست وی الزامی است.

مرادی یادآور شد، پرداخت این تسهیلات به کارکنان دولت و باز نشستگان کشوری و لشکری ممنوع است.

وی در ادامه از تسهیلات قرض الحسنه ایجاد نیروگاههای خورشیدی ۵کیلو واتی(طرح جهاد روستایی )با هدف افزایش در آمد پایدار برای متقاضیان در روستاها و مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها با پرداخت 120میلیون تومان قرض الحسنه و باز پرداخت 80ماهه خبر داد و گفت: مشمولین تسهیلات فوق نیازمند دارا بودن قراداد خرید تضمینی برق از سوی وزارت نیرو به مدت 20 سال و همچنین حداقل فضای اجرای طرح 60 متر مربع در فضای پشت بام یا حیاط منازل مسکونی خود و ارائه گواهی مهارتی با مدرک تحصیلی و یا مجوز فعالیت مرتبط از نهادهای معتبر از قبیل سازمان فنی و حرفه ای هستند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه ویژه سپاه زاهدان تصریح کرد : تمامی مراحل ثبت نام تسهیلات صرفا از طریق سامانه تسهیلات اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی به نشانی اینترنتی : www.ebsvam.it انجام می شود، و چنانچه علاقمندان نیازمندکسب اطلاعات بیشتری هستند، می توانند به بسیج سازندگی حوزه ها و ناحیه ویژه بسیج زاهدان مراجعه نمایند.

گفتنی است ،تمامی مراحل اجرا پشتیبانی وحدت پس از فروش توسط مجری بسیج سازندگی توزیع برق معاونت روستایی انجام خواهد شد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار