خبرهای داغ:

نخستین آسمان نمای دیجیتال سیار در سمنان افتتاح شد

اولین آسمان نمای دیجیتال سمنان با هدف پاسخگویی به انواع سوالات علمی و نجومی شهروندان افتتاح شد .
کد خبر: ۹۴۶۴۶۴۵
|
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: نخستین آسمان نمای سیار در سمنان افتتاح شد.

امیر نجم در ادامه اظهار داشت: این آیین با حضور اعضای شورای اسلامی شهر سمنان ،معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری سمنان و علاقه مندان به علوم و نجوم در مرکز علوم و ستاره شناسی سمنان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امروزه آسمان نماها جایگاهی خاص و مهم در حوزه ی علم ستاره شناسی دارند و یکی از مکانهای کارآمد و موثر برای آشنایی عموم با این علم کهن محسوب می شوند، خاطر نشان کرد: این آسمان‌نمای دیجیتال زمینه پاسخگویی به سوالات علمی کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان به علم نجوم و ایجاد فرصت برای آموزش ستارگان سیارات و کهکشان‌ها، سحابی و ستارگان دنباله‌دار و هلال ماه برای کودکان و نوجوانان استان را فراهم کرده است.

نجم در آیین افتتاح این آسمان‌نما افزود: این آسمان‌نما به قطر 4.5 متر فعال شده که ظرفیت آن 35 نفر است.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان یادآور شد: مرکز علوم و ستاره شناسی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در پنج حوزه شامل زیست جانوری و گیاهی، آسمان نمای نجوم آزمایش های فیزیک و شیمی، هوافضا و رباتیک ، کتابخانه علمی و کارگاه شناساندن علوم از طریق زبان کودکانه به کودکان فعالیت می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها