خبرهای داغ:

طرح بازدید ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو از آثار تاریخی دامغان آغاز شد

دامغان_ سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دامغان گفت: طرح بازدید بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی بومی و غیربومی از آثار تاریخی و موزه تاریخ شهرستان دامغان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۶۴۲۴۱
|
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

مجتبی اکبرپور سرپرست اداره‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: طرح بازدید بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز و دانشجوی بومی و غیربومی از آثار تاریخی و موزه تاریخ شهرستان دامغان آغاز شد.

اکبرپور گفت: در اولین روز از اجرای این طرح، تعداد ۱۲۰ نفر از دختران مدارس نمونه و تیزهوشان دوره متوسطه از مسجد تاریخانه، امامزاده جعفر و محمد (ع)، عمارت تاریخی لطفی و موزه تاریخ شهرستان دامغان بازدید کردند.

وی افزود: دفتر نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، ادارات میراث‌ فرهنگی و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مرکز فرهنگی آموزشی سرای شهریاران دامغان در اجرای این طرح همکاری دارند.

اکبرپور با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری از میراث‌ فرهنگی، معرفی این آثار و آموزش نحوه حفاظت از میراث کهن یک وظیفه ملی و همگانی است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد نوشتن یادگاری در اماکن تاریخی هستیم، دلیل آن نبود آموزش صحیح در دوران کودکی و نوجوانی است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان، کودکان را صاحبان فرهنگ آینده جامعه و حافظان اصلی میراث کهن ایران دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه گردشگری، آشتی دادن کودکان با تاریخ و مراقبت از آثار و بناهای تاریخی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در شهرستان دامغان ۴۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده و تا کنون ۱۳۴ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها