خبرهای داغ:

یادداشت / جهاد تبیین مبانی حکومت اسلامی ، ضرورت نسل جوان امروز/ پیروی از ولایت؛ مهمترین رمز پیروی در فتنه های زمان

برای پیاده‌سازی مبانی حکومت اسلامی باید بستر وجود داشته باشد، تا سخن در دل افراد بنشیند
کد خبر: ۹۴۶۳۹۶۹
|
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- برای پیاده‌سازی مبانی حکومت اسلامی باید بستر وجود داشته باشد، تا سخن در دل افراد بنشیند، مبانی امام جهت ایجاد حکومت اسلامی، باورهای قرآنی بود که به صورت یک تحول روحی در ملت رسوخ کرده ، بنابراین ما برای حفظ انقلاب باید تبیین را در میان اقشار جوان و نوجوان به خوبی انجام دهیم و بتوانیم با ارتباط گیری مؤثر آن تحول روحی را با استفاده از باورهای دینی و اسلامی در دل آنها ایجاد نماییم.
 زهرا عالیپور فعال رسانه ای و مدرس حوزه حرکت انقلابی امام خمینی(ره) از سال ۱۳۴۲ به مخالفت با لایحه کاپیتولاسیون شروع می شود و به دنبال آن حادثه‌ مدرسه فیضیه و اهانت به مراجع و قیام ۱۵ خرداد شکل می گیرد.
این قیام به پشتوانه مردم و روحانیت، سبب پیوند محکمی میان اقشار مختلف مردم با روحانیت گردید.
بنابراین در هر قیام و نهضتی حصول و همراهی سه گانه اندیشه و احساس و حضور مردم در راستای یک هدف باشد، آن نهضت به پیروزی خواهد رسید.
اگر چه در پیروزی انقلاب ما فقط مردم و روحانیت حضور داشتند و کشورها و نهادهای بین المللی که به ظاهر خود را مدافع حقوق مردم در سراسر جهان معرفی می کردند، در مقابل جنایات محمدرضا پهلوی، ساواک و قتل عام مردم سکوت می نمودند، که این سکوت دال بر ماهیت ظالمانه نهادهای بین‌المللی می باشد.
در این راستا رشد آموزه های غربی و شرقی و ایجاد روشنفکری غربی در میان برخی از مردم کشور سبب شد که دوگانه ای درمیان مردم حاصل شود، وعده ای«مارکسیستها و ملی گرایان» خود را جدای از مردم بدانند و حضور مردم در کنار خود را نپذیرند، مبارزه طلبی انسان های مؤمن را به تندروی معرفی کنند.
اگر چه اندیشه امام(ره) به خوبی تشریح نشده بود و یاران امام خمینی(ره) اندک بودند‌ اما ایشان از تنهایی نمی ترسیدند، به دلیل بر حق بودن کلامش و هدفش، قاطعانه سخنرانی می کردند و اعلامیه می دادند و مردم را به همراهی فرا می خواندند.
با وجود اقداماتی که در پی سخنرانی های روحانیت اعلامیه های حضرت امام(ره) صورت می‌گرفت، رژیم هوشیارتر شد و آمادگی خود را برای سرکوب مردم بیشتر می‌کرد.
هر روز اختناق، سرکوب، زندان ساواک و شکنجه بود اما مردمی که دریافته بودند، باید مؤمنانه زیستن را نه تنها در خانه باید در سطح جامعه خود نیز پیاده سازی کنند، از کشته شدن در راه خدا و ارزش های اسلامی ترس و واهمه‌ای نداشتند، و زمانی که حضرت امام(ره) فرمانی را صادر می‌کردند، همگان در میدان عمل حاضر می‌شدند و این خود می‌تواند دال بر این باشد که کلام امام حق بود و امام اهل عمل بود استمرار و پیگیری امام و ارتباط معنوی ایشان سبب دلگرمی مردم و تعامل بیشتر جهت پیاده‌سازی اندیشه ها و باورهای دینی در جامعه اسلامی می شد.
چرا که امام خمینی(ره) دنبال جریان‌سازی اجتماعی بود تا بتواند مردم را از فساد، بی عدالتی، زیرسلطه بودن بیگانه و هر آنچه که یک فرد مسلمان را آزار می‌دهد وجلوی پیشرفت‌ استقلال و آزادی او را می گیرد، برهاند.
برای پیاده‌سازی مبانی حکومت اسلامی باید بستر وجود داشته باشد، تا سخن در دل افراد بنشیند، مبانی امام جهت ایجاد حکومت اسلامی، باورهای قرآنی بود که به صورت یک تحول روحی در ملت رسوخ کرده بود، بنابراین ما برای حفظ انقلاب باید تبیین را در میان اقشار جوان و نوجوان به خوبی انجام دهیم و بتوانیم با ارتباط گیری مؤثر آن تحول روحی را با استفاده از باورهای دینی و اسلامی در دل این عزیزان ایجاد نماییم چرا که حمایت از حکومت اسلامی همان پیاده‌سازی دین است. اگر بنای توحیدی در جامعه حاصل شود، اندیشه و راهبری دینی بهتر ایجاد می شود.
 
یادداشتی از زهرا عالیپور فعال رسانه ای و مدرس حوزه
ارسال نظرات
آخرین اخبار