مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

راهبرد آمریکا مهار قدرت فزاینده ایران در عرصه جهانی است

حجت‌الاسلام «حکمتی‌ نیک» گفت: امروز راهبرد آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، مهار قدرت فزاینده آن در عرصه جهانی است.
کد خبر: ۹۴۶۳۸۹۲
|
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج،دوره آموزشی راویان دفاع مقدس امروز با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و راویان راهیان نور در سالن جلسات کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت‌الاسلام «سیروس حکمتی‌ نیک» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز در جمع راویان دفاع مقدس این استان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت جهاد تبیین، اظهار داشت: دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، حقایق دین اسلام، موضوع ولایت و رهبری و موضوع شهادت هر کدام می‌تواند عرصه جهاد تبیین باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: زوایای مختلف دفاع مقدس می‌تواند از دیگر عرصه‌های جهاد تبیین باشد که در این زمینه پیشکسوتان دفاع مقدس می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و به تبیین آموزه‌های دفاع مقدس برای نسل جدید بپردازند.

حکمتی‌ نیک گفت: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، عرصه مهمی است که راویان به عهده دارند چه راویانی که به صورت ملموس دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند و چه کسانی که در دوره‌های آموزشی روایتگری شرکت کرده و در این حوزه اطلاعات لازم را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از زوایای دوران دفاع مقدس هنوز پنهان است که باید در این زمینه روشنگری صورت گیرد، ابراز کرد: لازم است نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با دفاع مقدس تحلیل شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: چرایی شروع جنگ از دیگر موضوعاتی است که در بحث تبیین دفاع مقدس مهم است و باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که دشمنی آمریکا با ما دیرینه و عمیق است، اختلاف آمریکا با نظام سیاسی ایران یک اختلاف ماهوی و راهبردی است و به همین خاطر وجود یک نظام سیاسی جدید به نام نظام اسلامی را در عرصه جهانی برنمی‌تابد.

حکمتی‌نیک با تأکید بر اینکه عداوت و دشمنی آمریکا با ما و نظام سیاسی ما عمیق است، گفت: آمریکایی‌ها از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تاکنون سه راهبرد را اجرا کرده‌اند که اولین راهبردشان این بود که نهایت تلاش صورت گرفت تا انقلاب پیروز نشود و حکومت پهلوی سقوط نکند، از سال ۱۳۵۷ نیز در قبال ما تغییر راهبرد دادند و وقتی انقلاب پیروز شد براندازی نظام را در دستورکار قرار دادند و امروز نیز راهبرد آمریکا علیه ما مهار قدرت فزاینده جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی است.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی برای براندازی انقلاب و نظام اسلامی بود گفت: امروز راویان و فرماندهان دفاع مقدس باید عوامل پیروزی ما در دفاع مقدس را برای نسل‌های جدید و کسانی که جنگ را ندیده‌اند تبیین کنند.

توانمندسازی راویان دفاع مقدس

سرهنگ «ایمان خردمند» مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این دوره آموزشی را توانمندسازی راویان دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: این دوره آموزشی در دو حوزه تبیین دوران دفاع مقدس و عملیات‌های انجام گرفته و تبیین موضوعات مرتبط با جنگ شناختی و ترکیبی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی انجام دادند، برگزار شده است.

وی افزود: تبیین علل و ریشه شروع جنگ، بررسی کلی عملیات‌های دفاع مقدس، تبیین مسائل اخیر کشور و پاسخ به شبهات در خصوص شعارهای «زن، زندگی، آزادی» و مقوله حجاب و بحث فمینیسم، تبیین زوایای پنهان و آشکار دفاع مقدس و بحث مشکلات فضای مجازی و آسیب‌های آن و ارائه راهکار توسط اساتید از سرفصل‌های این دوره آموزشی بود.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دوره آموزشی راویان دفاع مقدس، به مدت دو روز در روزهای دوم و سوم آبان با حضور پیشکسوتان، رزمندگان و راویان دفاع مقدس برگزار و برنامه‌ریزی لازم برای تدریس سرفصل‌های مختلف دوره توسط اساتید انجام شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار