امام جمعه یزد:

آمریکا از ناتوانی در رخنه به نظام اسلامی عصبانی است/ لزوم آگاهی مردم نسبت به جنگ شناختی دشمن

آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد گفت: آمریکایی‌ها از برپایی این حکومت اسلامی که از هیج نقطه‌ای از آن نمی‌توانند به آن رسوخ‌ و رخنه کنند عصبانی هستند چرا که حاکمیت و قانون خداوند در آن جاریست.
کد خبر: ۹۴۶۳۳۶۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در این عصر و به خصوص در ایران حفظ نظام اسلامی است، گفت: خداوند در آیات زیادی از قرآن فرموده است که مسیری جز اسلام برای رسیدن به سعادت وجود ندارد و نظام اسلامی نیز بر همین پایه و اساس پی‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: یکی از ابتکارات و اتفاقات نادر از زمان پیامبر تاکنون برپایی این نظام اسلامی است چرا که بعد از پیامبر(ص) عمود خیمه اسلام جابه جا شد و دیگر اسلام نتوانست بر پایه اصلی خود بایستد و دچار جعل و تحریف شد و با ریشه دواندن دشمن در کشورهای اسلامی و حضور خلفای طاغوتی پایه و‌ اساس اسلام نتوانست شکل بگیرد.

امام جمعه یزد گفت: ائمه علیهم السلام برای پیاده شدن حقیقت اسلام و برپایی حکومت اسلامی بر مبنای حکومت خداوند و‌ جاری شدن دستور و احکام الهی در آن، سال‌های بسیاری تلاش کردند و سختی و زندان‌های زیادی را متحمل شدند نمونه آن تلاش‌های حضرت موسی بن جعفر علیه السلام است که در زندان به ترویج اسلام می‌پرداخت و‌ روایات اسلامی را به بیرون از زندان می‌فرستاد.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: در زمان غیبت نیز علما، بزرگان و فقها حرکت‌های زیادی کردند و‌ هیچ‌ ملتی موفق نشد مانند ایران طاغوت را از میان بردارد و ریشه ۲۵۰۰ ساله آن را محو کند و به جای آن خدا و احکام خداوند را جاری و ساری کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها از برپایی این حکومت اسلامی عصبانی هستند، سبکی از حکومت برپا شده است که از هیج نقطه‌ای از آن نمی‌توانند به آن رسوخ‌ و رخنه کنند چرا که حاکمیت و قانون خداوند در آن برپاست و‌ مجریان آن مجتهد، مدیر، مدبر و نترس هستند و مملکت را نمی‌فروشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: این انقلاب اسلامی پایدار است چرا که پایه آن براساس حاکمیت خدا و احکام الهی است اینکه امام(ره) می فرماید که شاه باید برود دشمنی شخصی با کسی نداشت بلکه به این نتیجه رسیده بود که اگر این ریشه طاغوت برداشته نشود نمی‌تواند اسلام بماند.

آیت‌الله ناصری تصریح کرد: برخی در این دنیای غرب و شرق به دلیل کوتاهی و عملکرد نادرست برخی نهادها و عدم اطلاع و آگاهی مردم از حقیقت انقلاب فریب می‌خورند و این مسئله واقعیتی است که نمی‌توان از آن گذشت.

وی تصریح کرد: اکنون آمریکا به این نتیجه رسیده است که در ادراک و تصمیمات فرزندان ما وارد شود و سبک و‌ روند زندگی آنها را تغییر دهد و از کوتاهی برخی دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش سوء استفاده می‌کند.

امام جمعه یزد گفت: باید حقیقت انقلاب که در مسیر و سمت خداست برای مردم مشخص شود و بدانند که هر کس از آن تخلف کند و راضی به عملکرد دشمنان باشد خلاف مسیر رفته است و باید راه را پیدا کند.

وی ادامه داد: تبلیغات سوء رسانه‌های بیگانه و گفتن چندین هزار دروغ تنها در حوادث اخیر و تکرار این دروغ ها توسط رسانه‌های معاند ذهن کسانی که بی اطلاع هستند منحرف می کند و به همین دلیل باید مردم را نسبت به این دروغ ها آگاه کرد تا فریب حرکت و دروغ‌های رسانه‌های بیگانه را نخورند.

ناصری با اشاره به جنگ شناختی دشمن علیه ایران تصریح کرد: اکنون باید جنگ بین اراده‌ها و شناخت‌ها که دشمن علیه ایران به راه انداخته است را به خصوص‌ برای نوجوانان و جوانان تبیین و آشکار کنیم و تا دیر نشده است در این مسیر گام برداریم و تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دینی فرزندان گفت: قرآن می‌فرماید خودتان و اهل خودتان را از آتش جهنم نجات دهید و ما نیز بارها به مسئله تربیت دینی فرزندان در مدارس تاکید کردیم، والدین در این زمینه مسئول هستند اگر فرزندان ما دیندار باشند به دنبال اغتشاش و خرابکاری نمی‌روند و به آسیب‌های اجتماعی دچار نمی‌شوند اما اگر دیندار تربیت نشوند از مسیر درست منحرف می‌شونددشمن آن را با خود همراه می‌کند

ارسال نظرات
آخرین اخبار