امام جمعه کرج:

نخبگان سرمایه‌های کشور برای پیشبرد و پیشرفت اهداف ایران هستند/ استکبار از سیاست های جمهوری اسلامی عصبانی است

امام جمعه کرج به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان کشور اشاره کرد و گفت: طبق بیانات رهبری، نخبگان سرمایه‌های کشور برای پیشبرد و پیشرفت اهداف ایران هستند.
کد خبر: ۹۴۶۳۳۰۱
|
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه این هفته به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان کشور اشاره کرد و گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، نخبگان سرمایه‌های کشور برای پیشبرد و پیشرفت اهداف ایران هستند، نخبگان ثروت انسانی کشور به شمار می‌روند که موانع بزرگ و سنگین را از سر راه ملت برخواهند داشت.

وی با بیان اینکه دشمن نسل جوان را نشانه گرفته است، ادامه داد:به خانواده ها تذکر بدهیم نقشه دشمن راجب به نوجوان‌ها است، باید خانواده‌ها کمک کنند تا فرزندانشان در این دام‌ نی‌افتند، حضرت آقا خطاب به والدین گفته است: « ای پدران و مادران مواظب بچه‌هایتان باشید دولت اگر در مقابل موج‌های که از خارج وارد می‌شود مقاومت نکند به جان مردم ظلم کرده است.»، «دادگاه اگر علیه قیام کنندگان قاطعیت به خرج ندهند ظلم کرده اند، بچه هایتان را مراقبت کنید که مقابل دولت جمهوری اسلامی نایستند، آن‌ها را به شنیدن و فکر کردن دعوت کنید.»

امام جمعه کرج با اشاره به همکاری عربستان و روسیه و عصبانیت آمریکا در حالی که پوتین با مسؤولان امارات دیدار داشته است، افزود: دشمن باید درس بگیرد، تعاملات از غرب به شرق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کنند دست ایران بسته است، اضافه کرد: این در حالی است که از همه جهات همچون موشکی، امنیتی، انرژی و دستاوردهای هسته‌ای دست ما باز است و مشکلی نداریم.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمنان سعی کرده‌اند وحدت و امنیت ملی را به خطر بی اندازند، افزود: هرگز موفق نخواهند شد. آن‌ها مردم را نشناختند، در تمام این سال‌ها مردم خود در ایجاد امنیتی و آرامش نقش ایفا کردند، آشوب‌ها و فتنه‌ها از ابتدا تا سال‌های اخیر با مدیریت مردم خاموش شده است.

حسینی همدانی با تاکید بر اینکه امنیت ما مردم نهاد است، اضافه کرد: اگر کسی مطالباتی دارند و بخواهند در این مسیر از روش‌های غیر متعارف استفاده کنند خود مردم به مقابله با آن‌ها خواهد پرداخت، تلاش بیهوده است.

وی نگرانی امروز دشمن را نسل جوان و متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ برشمرد و یادآور شد: با علم و پیشرفت عرصه را برای آن‌ها تنگ کرده است، نسل جوان پیام رهبر را که گفته بودند خرمشهرها در پیش داریم فراموش نکردند، در این راستا هیچ قله علمی نخواهند ماند که توسط این نسل فتح نشده باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن تصور می‌کند سیاست‌های خود را در مقابل ایران به نتیجه رسانده است، اضافه کرد: در این راستا ایران هراسی را در کل دنیا باب کردند، اما دشمن بداند زمانی که تابستان داغ را برای ما در نظر گرفت، امروز زمستان سردی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اخبار مذاکرات را دنبال می‌کنیم، گفتمان امروز ما مثل همیشه گفتمان مقاومت است نه گفتمان سازش، اما آمریکا و اروپا که دم از حقوق بشر می‌زنند تحت کدام عنوان ملت‌ها را سخت تحریم می‌کنند ؟ این تحریم‌ها نقض حقوق بشر نیست ؟

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه امروز شاهد جنگ نرم و خاکستری علیه ایران هستیم، در کل جهان بیش از ۳۰۰ ماهواره فعال است که حدود ۱۶۰ مورد آن به تولید محتوا در خصوص ایران می‌پردازد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: ۲۶۰ کانال با صرف اعتبار سنگین از سوی آمریکا، انگلیس، آلمان، آل‌صعود، ترکیه و رژیم صهیونیستی تأمین می‌شود و مطالب خاصی را برای مردم ایران تولید و به رایگان در اختیار شهروندان ما می‌گذراند، این درحالی است که مردم همین کشورها دیدن شبکه‌های تلویزیونی مستلزم پرداخت هزینه هستند!

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد دشمن در خصوص اغتشاشات اخیر فعالیت داشته است، ایران این رفتار دشمن را بدون پاسخ نخواهد شد. به عنوان مثال حرکت علیه عوامل ایران از سوی اتباع فرانسوی که در قالب گردشگر وارد کشور شده بودند و به گفته خودشان جاسوسی می‌کردند را همه شنیدند.

وی در ادامه با اشاره به خباثت‌های آمریکا طی ۴۳ سال اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت صبور کشور، افزود: ما اعلام می‌کنیم که از این کشور و سیاست‌های آن بیزاریم، فرقی نمی‌کند کدام دولت در آمریکا سرکار باشد، تحت هر شرایطی به دنبال این هستیم با فشارهای دیپلماتیک و تحریم ملت ایران را دچار ضرر و آسیب کنند.

امام جمعه کرج خطاب به افرادی که در خصوص وقایع اخیر سکوت کرده اند، گفت: همه افرادی که این روزها ساکت هستند و مدتی است صدایی از آن‌ها در نمی‌آید، بدانند که مردم خوب رصد و پیگیری دارند، زمان انتخابات باید ساکتان این دوره زمانی را در نظر مسؤولان احراز صلاحیت قرار بگیرد و این سکوت جزو شاخص منفی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به انتقاد امام (ره) به مصوبه کاپیتالیسیون، اظهار کرد: این لایحه به اعتقاد امام سند بردگی مردم بود. در این مسیر تنها کسی که امام را همراهی کرد آیت‌الله مرعشی بود. 

در پایان امام جمعه کرج یادآور شد: نباید فراموش کنیم استکبار به خاطر روحیه‌ای که دارد هیچ وقت از تحت سلطه گرفتن ملت‌های مختلف دست بر نخواهد شد، از همین رو از سیاست‌های جمهوری اسلامی و مردم ایران عصبانی و ناراحت است.

انتهای پیام/ ر

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار