خبرهای داغ:
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار خبر داد

کسب رتبه‌های برتر حوزه کشاورزی شهرستان بهار در استان همدان

همدان-رئیس اداره جهادکشاورزی شهرستان بهار گفت: کسب رتبه‌های برتر حوزه کشاورزی شهرستان بهار در استان همدان، نشان از توانمندی و دانش اطلاعات کشاورزان بهاری است چراکه نه تنها در سطح استان بلکه در کشور مطرح هستند.
کد خبر: ۹۴۶۲۹۰۴
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، عبدالحسین اکبری در نشست هم اندیشی طرح تغییر الگوی کشت و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای که با حضور توسلی نماينده مردم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، و پرورش معاون تولیدات گیاهی سازمان و جمعی از کشاورزان پیشرو در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بهار قطب تولید محصولات مختلف به ویژه صنایع تبدیلی در سطح استان و حوزه تولید سيب زمینی در کشور را دارد و دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی گفت: کسب رتبه‌های برتر حوزه کشاورزی شهرستان بهار در استان همدان، نشان از توانمندی و دانش اطلاعات کشاورزان بهاری است چراکه نه تنها در سطح استان بلکه در کشور مطرح هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: در این شهرستان حدود ۲۸۰ هزار تن سالانه سيب زمینی تولید می‌شود و ۳۰۰ هزار تن هم برداشت محصولاتی که توسط کشاورزان در خارج از شهرستان و استان کشت می‌شود و از نیمه دوم مهر ماه محصولات برای نگهداری در انبار سيب زمینی، وارد شهرستان شده است .

وی ادامه داد: شهرستان بهار ۵۷ واحد سردخانه بالای صفر، ویژه نگهداری سيب زمینی را دارد که با ظرفیت ۱۴۵ هزار تن ذخیره‌سازی سيب زمینی را انجام می‌دهد که با همت و تلاش کشاورزان صورت گرفته است.

اکبری عنوان کرد: در سال‌های گذشته حدود ۲۰ درصد از سيب زمینی‌های ما در انبار به عنوان ضایعات دور انداخته می‌شد اما درحال حاضر با احداث انبارهایی دیگر، اُفت انبار به کمتر از دو درصد رسیده است.

وی به کسب رتبه‌های برتر حوزه کشاورزی در استان همدان پرداخت و تصریح کرد: در بحث تولید گوشت شتر مرغ و بوقلمون ۵۴ درصد استان را تولید می‌کنیم که رتبه اول را در استان کسب کردیم و در حوزه مرغ نیز بيش از ۲۰ درصد تولید استان را داریم که در این حوزه نیز رتبه اول استان را کسب کرده‌ایم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار عنوان کرد: در بحث تولید گوشت مرغ سالانه ۱۵ هزار تن تولید را داریم و در بحث قارچ حدود ۲ هزار تن با ۴۵ درصد استان را تولید می‌کنیم که در این نیز رتبه اول را کسب کرده‌ایم .

وی اظهار کرد: در بحث سيب زمینی حدود ۲۸۰ هزار تن که ۲۸ تا ۳۰درصد تولید استان را داریم که باز رتبه نخست را در استان همدان کسب کرده و در بحث آلو حدود ۵ هزار و ۳۲۶ تن با ۲۸ درصد تولید استان را داریم که در این زمینه نیز رتبه اول را به دست آوردیم و همچنین در تولید شیر با تولید بيش از حدود ۲۰ هزار تن رتبه دوم را در استان همدان کسب کرده‌ایم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار