خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسنی:

جنگ ترکیبی جهاد ترکیبی می‌طلبد

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه جنگ ترکیبی جهاد ترکیبی می‌طلبد، گفت: مهمترین بخش این جنگ عرصه شناختی، روایت‌ها، حقیقت و دروغ است.
کد خبر: ۹۴۶۲۸۸۰
|
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی حسنی در جلسه هم اندیشی سیاسی هادیان سیاسی سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: امروز ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم.

وی افزود: دشمن تمام ابزار‌ها و روش‌های ترکیبی نوین را جایگزین نبرد‌های سنتی کرده که توانایی فوق‌العاده‌ای بر اثرگذاری در جامعه دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: جنگ روانی اصل و اساس جنگ هیبریدی است، عملیاتی که ترکیبی از جنگ سرد و نرم با سلاح سخت و رسانه است.

وی با بیان اینکه جنگ ترکیبی یعنی دشمن تمام توان خود اعم از نظامی، اقتصادی، شناختی، روایتی، اجتماعی و امنیتی را به میدان آورده است، گفت: از جمله ویژگی‌های این جنگ و به تعبیری اصلی‌ترین ویژگی این مدل از جنگ‌ها ابهام و پیچیدگی آن و غافلگیری ناشی از آن است.

حسنی یادآور شد: امروز جهادی را می‌طلبد که مصداقش خطبه ۲۷ نهج البلاغه است، زمانی که به شهر انوار حمله شد و فرمانده حضرت امیر (ع) به شهادت رسید امیرمومنان (ع) فرمودند جهاد بابی از ابواب بهشت است که خداوند این در را به روی همه باز نمی‌کند و این در تنها برای اولیای خاص باز می‌شود.

وی ادامه داد: باب بهشت به معنای مقام و درجه است که برای رسیدن به آن باید تلاش کرد و امروز خداوند با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی، این امت را برگزیده و باب جهاد را برای ما گشوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه جنگ ترکیبی جهاد ترکیبی می‌طلبد، اظهار کرد: مهمترین بخش این جنگ عرصه شناختی، روایت‌ها، حقیقت و دروغ است که اگر در جنگ و جهاد تبیین موفق شویم جبهه‌های دیگر مرد‌های خود را پیدا خواهد کرد و اگر این جهاد ترک شود و به تعبیر امیر مومنان (ع) به آن بی‌میلی صورت گیرد قدرت اندیشه و دستگاه محاسباتی ما را مختل خواهد کرد و اولین خروجی آن سرگردانی امت خواهد بود.

وی با اشاره به اصول ۶‌گانه جهاد گفت: در امر جهاد اصل فوریت و قطعیت بسیار مهم است یعنی بدانیم دیدبان و ضرورت جبهه حق چیست، اصل دوم حرکت مستمر است وقتی می‌دانیم جبهه‌ای که در آن هستیم حق است باید حرکت مستمری داشته باشیم و با تمام توان آن را پیش ببریم و اصل سوم هم شناخت صحنه است یعنی نگاه ما باید به تمام جبهه دشمن باشد و اقداماتی که دارند.

حسنی با اشاره به اینکه اصل چهارم نترسیدن است یعنی اینکه اگر هیبت دشمن را دیدید نترسید چرا، چون خدا با حق است و آن چیزی که مقام معظم رهبری به آن تاکید ویژه دارند، گفت: اصل پنجم روشنگری محیطی و باید تاجایی که امکان و دسترسی داریم مردم را روشن کنیم و به آینده امیدوار باشیم و اصل ششم اینکه بدانیم در این جنگ کجا هستیم و از تمام توان مایه بگذاریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات