کنگره ملی شعر وحدت اسلامی در تالار وحدت اسلامی برگزار شد

کنگره ملی شعر وحدت اسلامی با سخنرانی ، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس اوقاف و امور خیریه و غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از شاعران، علمای اهل سنت و شیعه در تالار وحدت اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۲۷۷۲
|
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، در ابتدای این همایش، حجت الاسلام عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی درسخنانی گفت: امروز مردم ایران با وحدت مسیر حق را طی می کنند که آرمان های پیامبر(ص) محقق شود.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف مهم پیامبر(ص) تحقق تمدن اسلامی بود، ابراز کرد: امروز ما بر سر سفره ولایت و تحقق اسلام ناب قرار داریم که پیامبر (ص) برای آن بسیار زحمت کشیدند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: باید حقیقت اسلام به گوش همگان برسد، علما و هنرمندان متعهد به دین می توانند با علم و هنر خود این حقیقت و باورهای اسلامی را به گوش جهان برسانند.

وی افزود:  امیدواریم تمدن بزرگ اسلامی زمینه ساز تحقق ولایت عظما و پیروزی حق بر باطل باشد.

در ادامه مراسم مولوی علیرضا یعقوبی عالم اهل سنت تایباد نیز به سخنرانی پرداخته و اظهار کرد: معیار همه ما کتاب قرآن و سنت است. پیامبر(ص) مردم را حول محور وحدت متحد کردند، در جامعه اسلامی اقامه دین در فضای آرام به همراه وحدت و پرهیز از تفرقه ممکن است.

وی با بیان اینکه وحدت امری وحیانی است، قرآن کریم تفرقه را عامل شیطانی می داند، عنوان کرد: اختلاف امروز مسلمانان به واسطه ایادی شیطان است. بعثت انبیا برای وحدت جامعه بشری است و پیامبر همواره محور وحدت بودند.

در بخش دیگری از مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی گفت:  زمان تولد پیامبر(ص) به روایتی ۱۲ ربیع الاول و به روایتی ۱۷ ربیع الال است این هنر اسلامی بزرگ مردی نظیر امام خمینی است که هفته وحدت را خلق می‌کنند که وحدت مسلمانان را محکم کنند.

در پایان مراسم حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز طی سخنانی گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند که مسلمان را در برابر مسلمان و ایرانی را در برابر ایرانی قرار دهند.

وی افزود: طبق آنچه خداوند در قرآن فرموده قرآن شعر نبود و اگر چه پیامبر به شعر اهمیت می دادند اما خود شعر نمی گفتند و شاعر نبودند اما شاعران حق‌گو را عزیز  می داشتند که همین سبب شد شعر در تاریخ اسلام جایگاه ویژه پیدا کند.

حداد عادل افزود: عربی میدان وسیعی برای شعر دارد به همین دلیل سرودن شعر در میان مسلمانان سنت شد. شعر شاعران عرب سرشار از مدح پیامبر است.

در ادب فارسی کمتر شاعری را سراغ داریم که شعری برای پیامبر نسروده باشد. امروز وحدت از هر دارویی برای ما شفا بخش تر است.

گفتنی است در بخش دیگری از مراسم از والدین شهید سبیل اخلاقی از شهدای اهل سنت و شاعران برگزیده شعر وحدت تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار