همکاری قرارگاه سازندگی سپاه در اجرای طرح‌های مرتع‌داری تلفیقی در هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: اجرای طرح‌های مرتعداری در استان موجب رونق اقتصادی و معیشت بهره برداران شده است.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۹۹
|
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

همکاری قرارگاه سازندگی سپاه در اجرای طرح‌های مرتع‌داری تلفیقی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،سید محمد نور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان صبح امروز با حضور در جمع مرتع‌داران منطقه تیآب کوشااحمدی اظهار کرد: طرح های مرتعداری شامل عملیات احیایی وشناسایی ظرفیت‌های موجود در مراتع و تبدیل آن به واحد اقتصادی است که این مهم جزو وظایف ماست.

وی افزود: هرمزگان، استان سیل خیزی است و بارندگی های زیادی در فصول مختلف سال داریم که در منطقه تیآب، چندین سازه آبخیزداری طی سالیان گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث شده و هدف اصلی آن، استفاده بهره برداران است که موجب کشت و زراعت در منطقه می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی گفت: هدف ما کارکردن در بالادست قنوات و چشمه هاست که درآمد مرتعداران را افزایش داده و موجب اشتغال پایدار و امنیت غذایی می شود.

موسوی گفت: اجرای عملیات بذرکاری، سازه های آبخیزداری، توسعه گیاهان دارویی در پایین دست اراضی و .... افزایش پوشش گیاهی در مرتع ، موجب جلوگیری از سیل و افزایش نفوذ پذیری آب می شود.

وی گفت: قرارگاه سازندگی سپاه همکاری بسیار خوبی در اجرای طرح‌های مرتعداری تلفیقی در استان و خصوصا شهرستان حاجی آباد که به صورت پایلوت در دست اجرا است، داشته که منافع آن به مردم منطقه می‌رسد.

موسوی در پایان گفت: وظیفه مهم منابع طبیعی، حفاظت، احیا، توسعه وبهره برداری بهینه است که حفظ وحراست از منابع، با کمک جوامع محلی، عشایر، بهره برداران، مرتعداران و نیروهای بسیج و بهره برداری هم با حضور بهره برداران انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار