معاون ایمنی ستاد کل سپاه:

بزرگ ترین حوادث به دلیل کوچکترین غفلت ها رخ می دهد

معاون ایمنی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برگزاری همایش های ایمنی را در جهت ارتقاء امنیت و جلوگیری از غفلت ها و کاهش تلفات در سطح سازمان ها دانست.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۸۹
|
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۴

بزرگ ترین حوادث به دلیل  کوچکترین غفلت ها رخ می دهد

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عابد دوست معاون ایمنی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  درهمایش گرامیداشت هفته ایمنی که در محل سالن شهید جنگروی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد؛ اظهار داشت: بزرگ ترین حوادث به دلیل  کوچکترین غفلت ها رخ می دهد. وی با بیان آیه ان تنصر الله ینصرکم خاطرنشان کرد: برخلاف حیوانات که بدون اختیار و قدرت تعقل خلق  شده اند، خداوند فطرت انسان را به گونه ای آفریده است که برای حفاظت از خودش تلاش کند و این یک امر فطری است.   پیامبران حجت خدا بر روی زمین  و برای هدایت امت ها در رفتار ها و گفتارها هستند تا ما را از غفلت هایی که ممکن است در اجرای امور انجام دهیم آگاه کنند و   در مسیر   رسیدن به اهداف عالی هدایت کنند و شرط تحقق آن و نصرت الهی این است که در انجام وظایف و روش ها ثابت قدم باشیم و تلاش کنیم.

وی، نیروی انسانی را سرمایه های ارزشمند و مهم ترین ثروت سپاه دانست و گفت:  هر غفلتی که به واسطه کوتاهی ما صورت بگیرد به آبروی اجتماعی این نهاد انقلابی و به نظام جمهوری اسلامی خدشه و آسیب وارد می کند لذا هیچ امری واجب تر از حفظ نظام نیست. در یک حادثه ممکن است یک نفر مقصر باشد اما کل مسئولان پاسخگو و مسئول هستند چرا که به موقع هشدار ندادند و امر به معروف نکردند.

 سردار عابد دوست در خصوص آسیب شناسی فضای کنونی کشور، وقوع حوادث اخیر در کشور را نتیجه بی توجهی به فرمایشات حضرت امام و بزرگان و نیز بی توجهی به نفوذ فضای مجازی و ولنگاری و رها سازی آن دانست و گفت: در مسائل درون سازمانی هم همینطور است و اگر به موقع پیشگیری و توجه نشود مشکلات بزرگی بوجود خواهد آمد.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه ایمنی قدردانی به عمل آمد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار