مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه سیریک:

فرقه سازی و تجریه طلبی خواسته همیشگی دشمنان برای جهان اسلام است

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک گفت: فرقه سازی و تجربه طلبی دو خواسته همیشگی دشمنان برای جهان اسلام بوده است.
کد خبر: ۹۴۶۲۳۰۲
|
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین مصیب رزاق پور، در همایش امت واحده که با حضور علمای شیعه و سنی شرق هرمزگان به مناسبت هفته وحدت در سیریک برگزارشد، افزود: علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات با مجاهدت‌های علمی مبتنی بر اندیشه و تفکر الهی و انقلابی، جامعه جوان ما را برای پذیرش نقش‌های بزرگ در آینده روشن تمدن در حال ظهور اسلام در عصر جدید به عهده دارند و یکی از مهم‌ترین وظایف این قشر فرهیخته آگاهی بخشی به جوانان و سازندگی بنای فکری و زیرساخت ذهنی جامعه جوان کشورمان هست.
وی ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: یکی از زیباترین و والاترین امور، وحدت و برادری است؛ برادری و وحدتی که پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیای الهی برای جوامع بشری به ارمغان آورد و مهاجرین و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فراخواند.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیریک اظهارداشت: وحدت برای نخستین بار در فضای مدینه طنین افکند و سنگ زیرین بنای اتحاد و همبستگی اسلامی نهاده شد و ارزش های متعالی اسلامی و برادری و اتحاد، جانشین ارزش های پوچ و خیالی جاهلی شد.
وی تاکید کرد: اکنون درگیر یک جنگ ترکیبی در حوزه‌های اقتصادی، نظامی و امنیتی هستیم و دشمنان امروز امنیت ما را نشانه گرفته‌اند، چرا که بهبود اقتصاد، سیاست و فرهنگ کشور بهبود، در سایه امنیت امکان‌پذیر است.
حجت الاسلام والمسلمین رزاق پور ادامه داد: این امنیت مثال‌زدنی که در کشور ما وجود دارد، را هیچ جای جهان سراغ نداریم، امروز یک صحنه نبرد جدید توسط دشمن تدارک دیده شده که آن جنگ شناختی است، جنگی که روی ذهن‌ها و فکرها اثر می‌گذارد و نوع پیشرفته و توسعه‌یافته جنگ روانی است، به طوری‌که لشکرها و یگان‌های این جنگ، رسانه‌هایی مانند اینترنشنال سعودی، ابزارهای آن فیس‌بوک، اینستاگرام و فضاهای مجازی بوده و صحنه نبرد آن، ذهن‌ها و افکار انسان‌ها است.
وی گفت: یکی از اقدامات مهم تفرقه بین مذاهب ایران اسلامی از شیعه و سنی و اقوام مختلف بوده و در بین کشورهای جبهه مقاومت هم در حال بسترسازی تفرقه و از هم گسیختن وحدت از طریق بحث عرب و عجم و ایرانی و افغانی و از این قبیل مباحث است.
این مسوول ادامه داد: دشمنان به دنبال تحریف شخصیت ملت‌ها هستند تا جای دوست و دشمن را تغییر دهند، ما باید این صحنه جنگ را درک کنیم و پیرو مطالب مقام معظم رهبری که سال‌هاست آن را تکرار می‌کنند، به جهاد تبیین بپردازیم، در این جنگ شناختی، نخبگان و اساتید و شما علما و روحانیون برای جهاد تبیین باید وارد میدان شوید؛ اگر امروز برخی از جوانان و نوجوانان ما فریب می‌خورند به خاطر این است که جهاد تبیین توسط نخبگان و خواص و برخی علما و روحانیون کشور صورت نگرفته است.
حجت الاسلام رزاق پور افزود: مستکبران و استعمارگران از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونسیتی همواره با نقشه ها و توطئه های شوم خویش و به وسیله مزدوران خود در کشورهای اسلامی، مانع شکل گیری وحدت سیاسی جوامع مسلمان شده و با مطرح ساختن فرقه های ساختگی، به ستیز با اندیشه وحدت و تقریب برآمده اند و اما به لطف خداوند متعال، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) که بار دیگر اندیشه تقریب بین مذاهب و وحدت سیاسی جوامع اسلامی را احیا کرد و با دعوت همه مسلمانان به اتحاد، سربلندی و عزّت مومنان را در جهان فراهم آورد و رهبری حکیمانه امام خامنه ای نیز که همیشه بر همین اصل و دعوت به وحدت کلمه استوار بوده، همواره بر مجد و عظمت ایران اسلامی افزوده است.
وی یادآورشد: اصلی ترین وظیفه ما علما و روحانیون شیعه و سنی؛ حفظ و تحکیم این وحدت است و نباید اجازه بدهیم دشمن مهم‌ترین برنامه خود یعنی فرقه سازی و تجربه طلبی را که برهم زننده وحدت است، پیش بگیرد و امیدوارم همیشه در این راه ثابت قدم بمانید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار