خبرهای داغ:

ساده زیستی، اولویت مهم سبک زندگی شهدا است

شهدای هشت سال دفاع مقدس با تاسی از سبک و سیره اهل بیت(ع) تلاش می‌کردند تا ساده زیستی را در اولویت امور خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۶۱۸۲۱
|
۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- از قزوین شهدای هشت سال دفاع مقدس یا پس از این دوران شهیدان مدافع حرم و وطن همیشه تلاش می‌کردند تا با ساده زیستی خود الگوی مناسبی برای جامعه باشند.
اگر بخواهیم در بین شهدای شاخص قزوینی، ساده زیستی را تعریف کنیم بی شک، یاد شهید عباس بابایی در قلب‌ها زنده می‌شود.
شهید بابایی مردی بزرگ و انسانی متعالی بود که توانست در مدت زمان زندگی خود، راه حق را طی کرده و در نهایت به لقای پروردگارش بپیوندد.


این مرد راستین ساده زیستی را در زندگی خود جاری کرد و این عمل پسندیده را سبک زندگی خود و خانواده‌اش قرار داد.
با تورق کتاب <<من و شهید بابایی>> در می‌یابیم این انسان متعالی مرزهای جوانمردی، فروتنی و ساده زیستی را جابجا کرده است زیرا در حالی که به سبب موقعیت خانوادگی و شغلی خود می‌توانست بهترین و مرفه‌ترین زندگی را برای خانواده‌اش فراهم کند با خوشرویی و فروتنی درس ساده زیستی را به آن‌ها آموزش داده است.
ساده زیستی این شهید بزرگوار مصادیق بسیاری دارد که شاید قلم از بیان آنها عاجز باشد، شهید بابایی، معاون عملیات فرماندهی نیروی هوایی وقت بود اما همیشه فقط یک لباس بسیجی ساده به تن داشت، این امر سبب شده بود که گمنام زندگی کند و کمک به مردم نیز برایش ساده‌تر باشد.
وقتی به سبب وضعیت خوب مالی خانواده همسرش، جهیزیه‌ای پر طمطراق به خانه‌اش می‌آید در ابتدا سکوت می‌کند و بعد با همسر خود صحبت کرده، پس از کسب رضایت قلبی او بسیاری از وسایل غیر ضروری را به خانواده‌های نیازمند می‌بخشد.

این شهید والامقام به نحوی با خانواده خود برخورد کرده بود که آنها نیز این نوع از زندگی را به عنوان یک سبک متعالی پذیرفته بودند.
همسر شهید بابایی همراه و همدل او بود به نحوی که وقتی برخی از اطرافیان لب به اعتراض می‌گشودند که چرا وسایل خانه شما مفقود می‌شود این بانوی فرهیخته پیش دستی کرده و از ساده زیستی سخن به میان می‌آوردند.
ساده زیستی و دستگیری از مظلومان و مستضعفان همواره سیره و سبک زندگی شهدا خوانده می‌شود به همین سبب بهتر است با مطالعه خاطرات این انسان‌های والامقام ما نیز در راه آنها گام برداشته و تا حد امکان از تجملات دوری کنیم.

 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار