برگزاری دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور

دومین کنگره ملی ۵۱۳۵ شهید ورزشکار دوشنبه ۱۸ مهرماه با حضور مسئولین لشکری و کشوری در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۱۷۸۹
|
۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷

به گزارش روابط عمومی بسیج ورزشکاران، مراسم دومین کنگره ملی ۵۱۳۵ شهید ورزشکار با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان‌ در سالن دوازده هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

 

در این مراسم، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، سینا کلهر معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، مریم کاظمی‌پور معاونت امور بانوان وزارت ورزش،‌ محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، وحید یامینی پور معاون امور جوانان وزارت ورزش، دکتر مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران، کیومرث هاشمی و محمدمهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش مجلس، غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفان، سرلشکر سلامی و جمعی از رییسان فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان، پیشکسوتان و جامعه ورزش کشور نیز حضور داشتند.

 

در ابتدای این مراسم مهدی میرجلیلی رئیس بسیج ورزشکاران ضمن خیر مقدم به خانواده شهدا و جامعه ورزشکار افزود: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند، بعد از برگزاری نخستین کنگره شهدای ورزشکار، سازمان بسیج ورزشکاران برای برگزاری این کنگره در راستای توصیه‌های مقام معظم رهبری، اقدامات مهمی را انجام داد و در نهایت با کمک وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های مرتبط دومین کنگره شهدا با هدف‌گذاری خاص برگزار کرد. هدف ما از برگزاری این کنگره‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه استکبار ستیزی در بین ورزشکاران است.

 

وی در تشریح هدف‌گذاری کنگره شهدای ورزشکار گفت: شناسایی شهدای شاخص ورزشکار، الگوسازی و الگوپروری در ورزش، ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی و نهادینه کردن فرهنگ استکبار ستیزی از مهمترین اهداف و راهبردهای برگزار کنندگان این کنگره است. بیش از ۵ هزار شهید ورزشکار دفاع مقدس و ۱۳۵ شهید ورزشکار مدافع حرم در کشور داریم. آمار همه شهدای عزیز ورزشکار را به روزرسانی‌ کردیم و شهدای شاخص ورزش نیز به جامعه معرفی کردیم.

 

رییس سازمان بسیج ورزشکاران عنوان کرد: سازمان بسیج ورزشکاران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اقدامات خوبی انجام داده که بخشی از آن به تهیه فیلم، کتاب و نشریه از شهدا مربوط می‌شود و بخشی دیگری از آن نیز به کمک‌های مومنانه است. در بخش آزادی زندانیان نیز اقداماتی انجام شده است و کاشت نهال با یاد شهدا نیز یک اقدام مهم بود که در چند سال گذشته انجام شد.

 

وی ادامه داد: بوستان شهدای ورزشکار در مجموعه ورزشی انقلاب راه‌اندازی شد. همچنین کتاب زندگینامه شهید اسماعیل علوی قهرمان آسیا به زبان انگلیسی چاپ شده است. در بخش فیلم نیز ساخت فیلم مستطیل سرخ درباره زمین فوتبال چوار و ساخت فیلم زندگی چندین شهید شاخص ورزشکار از دیگر اقدامات فرهنگی بود. تشییع و تدفین شهدای گمنام در در فدراسیون‌ها و مجموعه ورزشی انقلاب از دیگر اقدامات ارزشمند بود. همچنین در چند سال گذشته چندین سفر زیارتی به مناطق جنگی و دیدار از خانواده شهدا داشتیم.

 

میرجلیلی افزود: سازمان بسیج ورزشکاران تمام این اقدامات را با هدف گسترش فرهنگ ایثار و استکبارستیزی در ورزش، ترویج حجاب به عنوان پوشش برتر و ترویج روحیه پهلوانی در ورزش انجام داده است. این اقدامات موجب شد تا شماری از ورزشکاران ما در میادین بزرگ جهانی به سفیر ایثار و مقاومت تبدیل شود. اهدا مدال به بارگاه رضوی، مقام معظم رهبری و شهدا  از جمله نتایج اقدامات سازمان بسیج ورزشکاران بود.

در این مراسم، تعدادی از خانواده‌های شهدای ورزش کشور و ورزشکاران بسیجی نیز حضور داشتند. اجرای مراسم فرهنگی با حضور تعدادی از هنرمندان بسیجی نیز بخش دیگری از دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور بود.

در ادامه این مراسم سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه و حمید سجادی وزیر ورزش نیز دقایقی برای حاضرین سخنرانی کردند.

بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار با دست اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای ورزش کشور نیز در این مراسم پخش شد.

در پایان این مراسم از ۱۱۰ خانواده ورزشکار شهید به نمایندگی از ۵۱۳۵ ورزشکار شهید تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات