خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام جوشقانی:

انقلاب اسلامی در مقابل بزرگ‌ترین دشمنان ایستاده است

همدان-رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: انقلاب اسلامی در مقابل بزرگ‌ترین دشمنان ایستاده و جمهوری اسلامی با این اقتدار می‌تواند در مقابل اغتشاشگران بایستد.
کد خبر: ۹۴۶۰۴۴۱
|
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
انقلاب اسلامی در مقابل بزرگ‌ترین دشمنان ایستاده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمدصادق جوشقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی از ۱۳ مهر ماه با شعار «پلیس؛ خادم مردم، مردم حامی پلیس» آغاز می‌شود، اظهار کرد: ارتقای معنویت، آموزش اعتقادی، بصیرت‌افزایی و نظارت شرعی بر کارکنان نیروی انتظامی از وظایف و اهداف این مجموعه است.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و با بیان اینکه همه نعمت در دنیا امنیت است، گفت: شهید بهشتی یک جمله دارد مبنی بر اینکه «بهای جان شما بهشت است و جانتان را به کمتر از بهشت نفروشید».

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه مردم ما برای چیز‌های مادی انقلاب نکردند بلکه برای اسلام انقلاب کردند، گفت: اگر بخواهیم به روایت امام صادق (ع) جامعه عمل بپوشانیم باید در این دنیا به مسائل امنیت و سلامت توجه داشته باشیم و برای آخرت نیز کارمان برای خدا باشد.

وی با اشاره هفته فراجا افزود: یکی از رسالت‌های ما در عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی ارتقا معنویت بصیرت‌افزایی، آموزش‌های اعتقادی و نظارت شرعی بر فعالیت کارکنان نیروی انتظامی است.

جوشقانی عنوان کرد: در باب تربیت و آموزش اعزام کربلایی اولی‌ها به عتبات عالیات با برنامه‌های متنوع، کلاس‌های تربیت عالی و آموزشی و بصیرت‌افزایی را داریم و در ستاد کلاس‌های تربیت و تعالی برگزار می‌شود که نتیجه این کلاس‌ها خدمت صادقانه به مردم است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های تربیت و بصیرت برای کلانتری‌ها اضافه کرد: طی دو سال گذشته ۵۰۰ طلبه و روحانی فاضل برای مشاوره در کلانتری‌ها و تسهیل در کار مردم استخدام شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه طی ۴۳ سال گذشته انقلاب، دشمنان و معاندین با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالف هستند و در تمام حرکات و اغتشاشات در سال‌های گذشته تا امروز نیروی انتظامی در خط مقدم بوده است و حتی همکاران نیرو‌های انتظامی شهید شده و یا آسیب دیده‌اند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مقابل بزرگ‌ترین دشمنان ایستاده و جمهوری اسلامی با این اقتدار می‌تواند در مقابل اغتشاشگران بایستد، اما مدارا می‌کند چراکه باید خط اغتشاشگران از معترضان جدا شود.

جوشقانی با اشاره به برنامه‌های اجرایی در هفته فراجا اظهار کرد: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با امام جمعه، برپایی نمایشگاه، شرکت در نماز جمعه، صبحگاه مشترک، رژه نیرو‌های مسلح و رژه خودرویی، دیدار با سربازان و پاسخگویی توسط فرماندهان، اهداء خون توسط نیروها، عیادت از بیماران، حصور در مدارس و پاسخگویی ۱۹۷، تجلیل از خانواده کارکنان از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف بین کارکنان و خانواده‌های آنها، برگزاری کلاس‌های قرآنی و طرح نور مبین، دوره مهارت‌آموزی در بحث آموزشیاران قرآن نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن کریم گفت: سال گذشته ۱۵۰ نفر در این کلاس‌ها در سطوح مختلف از حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن شرکت کردند و رتبه سوم کشور را کسب کردند.

وی افزود: طی سال گذشته از بین ۱۵۰ نفر شرکت‌کننده در کلاس‌های قرآنی، دو نفر حافظ کل قرآن کریم، ۱۰ نفر حافظ ۱۰ جز و مابقی حافظان یک جز تا ۵ جزء بوده‌اند.

جوشقانی با بیان اینکه در زمینه مشاوره نیز یک کانون در بلوار کاشانی فعال است و در سایر کانون‌های کلانتری‌ها هم کارشناسان مشاوره خانم را داریم، گفت: یک کانون حل اختلافات درون سازمانی نیز وجود دارد که هم برای کارکنان و هم برای خانواده‌های دیگری که مراجعه می‌کنند خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با بینش و آگاهی که دارند با آرامش با مردم برخورد می‌کنند، گفت: نیروی انتظامی از سال گذشته تاکنون ۴۰ شهید را تقدیم کرده است به خاطر اینکه دست به سلاح نمی‌برد تا به دیگران آسیب نرسد مگر افرادی که معاند بوده‌اند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان عنوان کرد: از ۱۵ هزار شهید نیروی انتظامی، استان همدان ۳۳۴ شهید، یک هزار جانباز و ۳۰ آزاده دارد.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر بسیاری از معاندین از کشور‌های مختلف بودند، گفت: دیگر پلیس نمی‌تواند در برابر این‌ها از خود اقتدار نشان ندهد و در مقابل آنان با درایت می‌ایستد.

جوشقانی با اشاره به اینکه در بحث فرهنگی و آگاهی‌بخشی به همکاران نیز در طول سال کلاس‌های متنوعی برگزار می‌شود، گفت: در سطوح مختلف نیرو‌های ما آموزش می‌بینند که در بحث آموزش به مردم هم در مدارس و هم در دانشگاه‌ها مطالب مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید در حوزه مسائل تربیتی در راستای فرمایشات رهبری جهاد تبیین داشته باشند، یادآور شد: در فضای مجازی نیز کانال‌های مختلف از قبیل حرف حساب، منزلگه عشاق و. را در راستای آموزش و مسائل فرهنگی و تربیتی داریم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: در طول سال علاوه بر آموزش در مدارس، در مساجد نیز برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و بصیرت‌افزایی را داریم.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در بحث اربعین گفت: نیرو‌های ما آماده باش بودند برای اینکه امنیت مردم در مسیر‌ها تامین شود و علاوه بر این خدمات در تمام مرز‌ها بحث ورود و خروج زوار بود که برای ورودی اتباع خارجه پرسنل خدمات ویژه دادند و در حوزه گذرنامه و روادید اقدامات ارزشمندی از سوی پلیس انجام شد.

*افزایش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی در همدان

رئیس پلیس راهور استان همدان نیز در ادامه با اشاره به تصادفات درون شهری گفت: در حوزه تلفات درون شهری در نیمه نخست سال گذشته ۲۹ فقره تصادف فوتی بوده که امسال در ۶ ماهه اول سال شاهد ۳۰ فقره تصادف بودیم.

همایونی افزود: در حوزه تصادفات جرحی نیز در ۶ ماهه اول سال گذشته یک هزار و ۴۹۸ فقره بوده و امسال یک هزار و ۹۰۳ فقره بوده که ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته دارد.

وی ادامه داد: در حوزه تصادفات خسارتی، سال گذشته ۸ هزار و ۳۲۵ فقره بوده که امسال به ۱۰ هزار فقره رسیده و یک هزار و ۸۰۰ فقره معادل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: علت افزیش تصادفات فوتی و جرحی به دلیل افزایش تردد ۶۴ درصدی است و همدان به عنوان کریدور غرب محسوب می‌شود و بار ترافیکی چندین استان و استان‌های همجوار را دارد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده تصادفات در استان عدم وجود کنارگذر است که باعث ایجاد مشکلاتی در همدان شده است.

همایونی همچنین بر همکاری مدیران مدارس و خانواده‌ها برای امنیت بیشتر دانش آموزان در زمان تعطیل دانش آموزان از مدارس تاکید کرد و گفت: پلیس نیز اقدامات لازم را برای امنیت رفت و آمد دانش آموزان انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات