موضوع آب سیستان یکی از مهم ترین اولویت های استان است / لزوم شناسایی منابع آبی جدید

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکی از الویت های مهم استان آب است، گفت: اولین گام برای توسعه هر منطقه ای شناخت الویت هاست، بنابر این باید بر اساس این الویت ها عمل کنیم.
کد خبر: ۹۴۵۷۷۷۶
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، حسین مدرس خیابانی در پنجمین نشست قرارگاه غدیر اظهار داشت: آب چاه ژرف شماره ۲ با نصب آب شیرین کن در حال شیرین سازی است که باید برای ذخیره سازی و جلوگیری از هدر رفت آب اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: از بخش خصوصی برای نصب آب شیرین کن ها و فعالیت در حوزه چاه ژرف حمایت خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید برای هر یک از چاه های ژرف به سرعت آب شیرین کن و مخزن تعبیه شود.

وی ادامه داد: هر یک از مدیران حاضر در این جلسه باید از پروژه های اشتغال زایی که از محل اعتبارات بانک ها یا صندوق کارآفرینی امید ایجاد شده بازدید میدانی کنند و نتیجه را به صورت مکتوب و مصور به دبیرخانه قرارگاه اعلام کنند.

مدرس خیابانی بیان کرد: با قول مساعد معاونت علمی فناوری ریاست جمهور آب شیرین کن ۱۷۰۰ متر مکعبی در چاه ژرف شماره یک، آب شیرین کن ۱۰۰۰ متر مکعبی در چاه ژرف ۲ و یک آب شیرین کن ۵۰۰ متر مکعبی در چاه ژرف شماره ۳ نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل قرارگاه غدیر همه در جریان الویت های منطقه سیستان قرار گرفتند و یک برنامه ریزی درست برای پیشبرد این اهداف صورت گرفته‌است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: اولین موضوع قرارگاه غدیر آب و تسریع در اجرای پروژه های حق آبه، چاه‌ژرف، تهلاب، و سایر اقداماتی چون جهاد آبرسانی است.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات دیگر در قرارگاه غدیر مرز بوده چراکه یکی از مزیت‌های استان مرز است، همچنین یکی از امتیازات منطقه ویژه منطقه سیستان مرز با افغانستان محسوب می‌شود و راهکار آن ایجاد گذر سوختی و پر رونق کردن بازارچه‌های مرزی است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سومین مسئله مهم در سیستان اشتغال بوده که بسته اشتغال سیستان در حال اجراست اما باید شتاب گیرد.

وی تاکید کرد: چهارمین دستور‌کار مهم قرارگاه غدیر ایجاد زیرساخت و اجرای پروژه‌های عمرانی در قالب این قرارگاه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار