خبرهای داغ:
معاون اداری مالی و پشتیبانی سپاه ناحیه ملایر خبر داد

ثبت‌نام ۳۸۵ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی شهرستان ملایر/احداث ۱۲۰ واحد مسکونی محرومان

همدان-معاون اداری مالی و پشتیبانی سپاه ناحیه ملایر از ثبت‌نام ۳۸۵ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۶۷۵۱
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ رضا پیرحیاتی در جلسه حمایت از گروه‌های جهادی شهرستان ملایر با اشاره به ثبت‌نام ۳۸۵ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی شهرستان، اظهار داشت: از این تعداد ۱۸۰ گروه جهادی در تمام حوزه‌ها حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه در هر گروه جهادی پنج تا ۶ نفر به صورت تخصصی فعالیت می کنند، گفت: به همت گروه‌های جهادی و خیران، امسال ۱۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ۹ میلیارد تومان تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند و محروم این شهرستان توزیع شد.

معاون اداری مالی و پشتیبانی سپاه ناحیه ملایر با اشاره شکل‌گیری صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار در این شهرستان؛ افزود: از محل این صندوق‌ها، یک هزار و ۴۰۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال جاری با حمایت گروه‌های جهادی پرداخت شده است.

وی موجودی صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار را ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: امسال ۳۰ کارگاه اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف این شهرستان مشغول به کار شدند و ۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نیز برای کمک به محرومان و در راستای ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

سرهنگ پیرحیاتی به احداث ۱۲۰ واحد مسکونی محرومان به همت گروه‌های جهادی در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طرح دهکده اشتغالزایی با ایجاد ۲۰۰ شغل جدید در روستای حسین آباد ناظم در حال اجراست.

*هم‌افزایی، تعامل و همکاری لازمه رشد و پیشرفت گروه‌های جهادی

فرماندار ویژه ملایر نیز با اشاره به ظرفیت و توانمندی گروه‌های جهادی در عرصه کار و خدمت به مردم، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با ارزیابی دقیق، پیمانکاری پروژه‌هایی قابل واگذاری در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی را برای تکمیل و بهره‌برداری به گروه‌های جهادی فعال در این شهرستان بسپارند.

سلمان اسماعیلی اظهار داشت: به عنوان مثال ورود گروه‌های جهادی به حوزه پیمانکاری طرح‌های آب و فاضلاب می‌تواند علاوه بر رفع مشکلات موجود، زمینه تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح را فراهم کند.

وی افزود: در صورت عقد تفاهم‌نامه‌ در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی، می‌توان به اندازه ظرفیت و توان گروه‌های جهادی با هدف تسریع روند اجرای پروژه‌ها نسبت به تامین و تخصیص اعتبارات اقدام کرد.

فرماندار ویژه ملایر تصریح کرد: هم‌افزایی، تعامل و همکاری لازمه رشد و پیشرفت گروه‌های جهادی است چراکه فعالیت جهادی به معنا پیشبرد بهتر کارها و تسریع در روند اجرا و بهره برداری با عزم و اراده ای ملی است.

وی با تاکید بر اقدام جهادی در تمام حوزه‌ها، گفت: مشکلات معیشتی و اقتصادی ناشی از تحریم‌ و فشارهای دشمنان و همچنین ناکارآمدی‌ مدیریتی را باید با تفکر جهادی و امیدآفرین، حل کنیم.

اسماعیلی خواستار بازنگری در فعالیت‌های جهادی مجموعه شهرستان و بازتعریف اقدامات در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شد و افزود: باید از ظرفیت گروه‌های جهادی حرفه‌ای و تخصصی فعال در این شهرستان به خوبی در راستای پیشبرد کارها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار