امام جمعه موقت زاهدان:

اربعین نماد همبستگی مسلمانان است

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر پور گفت: پیاده‌روی اربعین به عنوان نماد همبستگی مسلمانان هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۳۰۸
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام علی اکبرپو، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان از راهپیمایی اربعین به عنوان یکی از عظیم‌ترین و بزرگ‌ترین شعائر بی مثال اسلامی که هر سال پرشکوه تر و با عظمت تر از سال گذشته با حضور خیل گسترده و میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) از جای جای این کره خاکی به سوی حرم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود، نام برد و گفت: اربعین میدان مغناطیس امام حسین(ع)  است که همه تفکرات با همه سلایق را از جای جای دنیا با هر مذهب و مکتب گرد هم جمع کرده و امت اسلام و ایران سنگ تمام گذاشتند که باید مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به ورود زائرین پاکستانی از استان و تقدیر و تشکر از جوانان و خواهران و برادران خادم زائران پاکستانی ادامه داد: در پرتو اربعین؛ صلح، اخلاق مداری، عزتمندی و همدلی برای تحقق زندگی توام با ایمان و سعادت برای همه انسانها مدنظر است.

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به دیدار اخیر هیات دولت با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دولت گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار؛ زنده کردن روح امید در مردم و خنثی کردن توطئه دشمنان، انجام بی سابقه ۳۱ سفر استانی در مدت ۱۱ ماه دوره خدمت دولت، سرعت عمل در حوادث، جوان گرایی و خروج کشور از نگاه به بیرون را از مهمترین افتخارات دولت سیزدهم در کشور برشمرند که جای بسی قدردانی دارد.

وی افزود: دولتمردان با مدنظر قرار دادن برخورداری کشور از هفت درصد ذخایر دنیا و یک درصد جمعیت جهان می‌توانند راه گشای بسیاری از مشکلات داخلی و توسعه کشور باشند.

حجت الاسلام اکبرپور با بیان اینکه مردم به مدیران صندلی نشین نیازی ندارند، گفت: مسوولان باید جوابگوی مطالبات حق محور باشند و اگر مدیرانی نمی توانند موثر باشند بر مشکلات نیفزایند.

خطیب نماز جمعه زاهدان با اشاره به سالگرد ارتحال اولین امام جمعه تهران حضرت آیت الله طالقانی ادامه داد: پیام حضرت امام خمینی در خصوص رحلت آیت الله طالقانی افزود: حضرت آیت الله طالقانی یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند و او شخصیتی بود که از حبسی به حبس و از رنجی به رنجی رفت و آمد کرد و هیچ گاه در جهاد خود سستی و سختی نداشت، او برای اسلام به منزله ابوذر بود، زبان گویای او چون شمشیر مالک اشتر برّنده و کوبنده بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار