خبرهای داغ:
سرهنگ قره‌باغی در گفتگو با بسیج:

یک هزارو ۲۲۳ میلیارد تومان صرف آبادانی استان همدان شده است

همدان-مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان گفت: یک هزارو ۲۲۳ میلیارد تومان صرف آبادانی استان همدان شده است.
کد خبر: ۹۴۵۵۸۹۲
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴

سرهنگ علی قره‌باغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اقدامات پنج ساله بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: یک هزارو ۲۲۳ میلیارد تومان صرف آبادانی استان همدان شده است.

وی گفت: فعالیت‌های محرومیت‌زدایی شامل اقدامات عمرانی و غیر عمرانی در حوزه‌های مختلف در دست اقدام است که حوزه عمرانی آن شامل اجرای یک هزار و ۷۷۱ مورد پروژه عمرانی به ارزش ۱۱۴ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان و آبرسانی به ۱۶۰ روستای محروم به ارزش ۵۰۹ میلیارد تومان در دست اجرا است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه آبرسانی به روستا‌های محروم با مشارکت خیرین به تعداد ۳۵ روستا به ارزش ۹۶ میلیارد تومان در دست اقدام است، افزود: آبرسانی به ۱۹ روستا به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیر گرانقدر حاج اکبر ابراهیمی انجام و به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد: ساخت ۶ مورد دیوار ساحلی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون و ساخت ۳۳ کانال آبرسانی و استخر ذخیره آب کشاورزی ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۱۲۰ میلیون تومان، احداث ۹ مخزن آب شرب به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

قره‌باغی ادامه داد: در قالب ساخت منزل مسکونی برای سیل‌زدگان به تعداد ۲۰۰ واحد به ارزش ۲۲ میلیارد تومان، ساخت ۸۳ واحد مسکن محرومان به ارزش ۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان، ساخت ۱۱ باب خانه عالم به ارزش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و احداث ۴ باب مدرسه به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و احداث و مرمت ۴۸ مجتمع فرهنگی به ارزش ۹ میلیارد به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به مرمت و بهسازی ۲۱۵ مدرسه با مبلغ ۱۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان تصریح کرد: مرمت و بازسازی ۲۴۸ باب مسکن محرومان به ارزش ۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان، مرمت و بازسازی ۱۴ باب خانه عالم به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان و مرمت ۳ مرکز بهداشتی و درمانی به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان از دیگر فعالیت‌ها است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه حدود ۴۹۷ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان در زمینه فعالیت‌های غیر عمرانی هزینه شده است، گفت: طی پنج سال ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که موجب فعال شدن یک هزار و ۳۳۲ کارگاه و اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شده است.

وی توزیع ۲ هزار و ۶۵۶ سری جهیزیه و کمک جهیزیه به ارزش ۲۸ میلیارد تومان، راه‌اندازی ۸۲۶ صندوق و تشکیل ۸۳ تعاونی با پرداخت ۹ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ثبت و ایجاد ۶ هزار و ۸۴۵ نفر اشتغال، راه‌اندازی ۷۹۴ کارگاه تولیدی اقتصاد مقاومتی با پرداخت ۱۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۶، راه‌اندازی ۶۶ کارگاه خیاطی، توزیع ۵ هزار و ۹۵۰ تن سیمان برای پروژه‌های مناطق محروم ۲۳ استان با همکاری بنیاد مستضعفان، ۶۰۰ هزار نفر آموزش گروه‌های جهادی و ۲۰۰ هزار نفر روز رزمایش گروه‌های جهادی را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

قره‌باغی اظهار کرد: خوشبختانه بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تکیه بر توان و عزم انقلابی نیروی انسانی توانسته طی پنج سال اخیر اقدام به تهیه و توزیع لوازم التحریر، لوازم خانگی، البسه، بسته‌های بهداشتی، کارت هدیه، پرداخت اجاره‌بها، ویزیت رایگان، تسهیلات اشتغالی، ساخت و مرمت مسکن، مشاوره مسکونی و آزادسازی زندانیان به نیازمندان خدمات ارائه کند.

وی عنوان کرد: در بازده زمانی مذکور توسط سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ۲ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۵۹ قرص نان به ارزش کل ۷۳۸ میلیون ۱۱۰ هزار تومان و ۶ هزار مورد ۵۴۰ دارو به صورت رایگان به ارزش تقریبی ۲۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان یادآور شد: خوشبختانه سپاه با کمک‌های مؤمنانه خود، توانسته برای پرداخت هزینه‌های درمان ۱۱ بیمار صعب‌العلاج، برگزاری ۲۵۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، ایجاد ۲۹۱ کارگاه، کمک به خرید مایحتاج ۳ هزار و ۷۲۸ نیازمند و طبخ غذا گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه موارد مذکور تنها بخشی از ۵۷ مورد مشمول کارنامه کمک‌های مؤمنانه سپاه انصارالحسین (ع) بود که در مجموع تمامی ۵۷ بند صورت گرفته تحت عنوان کمک‌های مؤمنانه، با ارزشی بالغ بر ۴۹۷ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان صورت گرفته است.

قره‌باغی افزود: سپاه از ابتدای طرح توزیع بسته‌های معیشتی تاکنون به ترتیب اقدام به توزیع ۱۲ هزار و ۲۰۰ بسته ۵۰۰ هزارتومانی و ۹۷۰ بسته ۹۰۰ هزارتومانی کرده و این در حالی است که دراین بین، ۴۱ هزار و ۲۰۶ بسته با عنوان نواحی با کمک خیرین، مشارکت‌های مردمی و گروه‌های جهادی بین نیازمندان توزیع شده است و مجموع ارسال بسته‌های معیشتی با حدود ۵۵ هزار بسته در کارنامه عملکرد ما به ثبت رسیده است.

وی گفت: از ابتدای طرح با مشارکت نماینده، ولی فقیه و دستگاه‌هایی، چون شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، ۱۷ هزار ۴۳۹ کارت هدیه بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه بسته‌های غذایی نیز توسط قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی (ع) استان همدان با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره (آسـتان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه و سپاه انصارالحسین (ع) تهیه و توزیع شده است، گفت: مجموع عملکرد آستان قدس و اوقاف، توزیع ۲۷ هزار و ۳۷۶ بسته غذایی به ارزش ۸۰۰ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

قره‌باغی ابراز داشت: خوشبختانه ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  با کمک در توزیع پنج مرحله بسته معیشتی شامل، پروتئینی، بهداشتی و لوازم التحریر به قرارگاه مواسات مؤمنانه امام حسن مجتبی (ع) استان همدان توانسته بالغ بر ۱۳۳ هزار بسته به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان را به ثبت برساند.

به گفته وی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان پیش از توزیع بسته‌های معیشتی توسط گروه‌های جهادی استان در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه، اقدام به توزیع بسته‌های مذکور به تعداد ۳۹ هزار و ۱۱ بسته ۲۵۰ هزارتومانی به ارزش ۹ میلیارد و ۷۵۲ میلیون تومان کرده بود؛ این در حالی است که نواحی با کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی، اقدام به توزیع ۴۲۴ هزار و ۸۴۳ بسته ۳۷۰ هزارتومانی به ارزش بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان کرده‌اند.

قره‌باغی بیان کرد: دراین بین سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در مجموع طی ۱۲ مرحله ۵۸۵ هزار و ۴۴ بسته غذایی توزیع کرده که ارزش کل آن بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان بوده است.

وی تأکید کرد: از ابتدای طرح، انصارالحسین (ع) استان همدان با برگزاری بیش از ۱۶ هزار و ۸۰۴ اردوی جهادی و فعالیت ۶۰۰ هزار نفر گروه جهادی فعال، نسبت به مرمت و بازسازی ۵۱۲ منزل مسکونی و احداث ۳۰۱ مسکن اقدام کرده است که اقدام تحسین‌برانگیز افراد فعال در این ایام جای قدردانی دارد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان درپایان خاطرنشان کرد: لازم است تا از تمام ۷۰۴ شهروندی که نسبت به اهدای خون اقدام کرده بودند کمال تشکر و قدردانی را به جا آوریم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار