نخبگان پیشران توسعه جامعه هستند/ از ظرفیت اربعین برای اشتغالزایی جوانان استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: مطالبه گری نخبگان از وظایف اصلی این قشر تاثیرگذار بوده و قطعاً مسائل و مشکلات کشور با مطالبه گری نخبگان حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۴۴۱
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،جلسه هم اندیشی اعضای خانه نخبگان بسیج استان ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد.

احصاء مسائل و مشکلات استان در کارگروههای تخصصی خانه نخبگان

«محمود علی پور» در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات خانه نخبگان بسیج استان ایلام بیان کرد: خانه نخبگان ایلام با فعالیت قریب به یک دهه توانسته است، ضمن احصاء مسائل و مشکلات استان در حوزه های مختلف، به ارائه راهکارهای عملیاتی در عرصه های گوناگون بپردازد.

وی فعالیت 10 کارگروه تخصصی در حوزه های اقتصاد، مدیریت، فضای مجازی، گردشگری، کشاورزی، آب و خاک، فرهنگی و اجتماعی و غیره را از فعالیت های شاخص خانه نخبگان استان برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه بخش اعظمی از اعضای کارگروههای تخصصی خانه نخبگان از اعضای هیآت های علمی دانشگاهها بوده که بصورت افتخاری در جهت احصاء مسائل و رفع نیازمندیهای استان خالصانه تلاش می کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام در پایان اظهارات خود با دعوت از تمامی نهادهای استان جهت بهره گیری از ظرفیت نخبگان بسیجی در راستای کاهش و رفع مسائل و مشکلات تخصصی اذعان کرد: سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان آماده همکاری با سازمان ها و ارگانهای دولتی و خصوصی در راستای حل مسائل و نیازمندیها خواهد بود و امیدواریم با کار و تلاش گروهی، ضمن رفع مشکلات موجود، شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری باشیم.

نخبگان پیش برنده مسئولین در رفع مسائل و مشکلات هستند/ لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی در کارگروههای استانی

«حجت الاسلام الله نور کریمی تبار» نیز در این دیدار، نخبگان را پیش برنده مسئولین در رفع مسائل و مشکلات مختلف دانست و عنوان کرد: مطالبه گری نخبگان از وظایف اصلی این قشر تاثیرگذار بوده و قطعاً مسائل و مشکلات کشور با مطالبه گری نخبگان حل خواهد شد.

وی فضای مجازی را فرصتی مناسب در جهت معرفی ظرفیت های استان معرفی و اظهار کرد: فضای مجازی قابلیت ارزشمندی در جهت معرفی استان ایلام به کشور خواهد بود و در شرایط کنونی که ایلام پایتخت خادمین سید الشهدا(ع) لقب گرفته است، رسانه ها با هم افزایی و هم صدایی ظرفیت های استان را به کشور معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در بخش دیگری از اظهارات خود بر استفاده از توانمندی نخبگان بسیجی در کارگروههای تخصصی استانی اشاره و بیان کرد: باید تدابیر حضور نخبگان علمی در کارگروههای تخصصی استانی فراهم شود تا ضمن رفع مشکلات استان، شاهد روند رو به رشد توسعه در عرصه های مختلف باشیم.      

زیارت با معرفت زوار حسینی اهمیت ویژه ای دارد/استفاده از فرصت های اشتغال زایی در ایام اربعین

وی با تاکید بر اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در جهت زیارت با معرفت زوارحسینی بیان کرد: در آئینه روایات ائمه معصومین (ع) بر زیارت با معرفت تاکید بسیار شده و لازم است در ایام اربعین حسینی که شاهد حضور خیل عظیم مردمی در مسیر کربلا هستیم، به این اصل مهم که یکی از اساسی ترین مسائل اعتقادی است توجه ویژه شود.

امام جمعه ایلام در پایان اظهارات خود با اشاره به فرصت های اقتصادی اربعین در استان بیان کرد: جوانان بسیاری در شهرهای مختلف کشور با هدف درآمدزایی در ایام اربعین راهی مرزهای غربی کشور خصوصاً مهران می شوند اما جوانان استان از این فرصت استفاده چندانی نبرده و در این راستا لازم است فرهنگ سازی مناسب جهت استفاده از این ظرفیت اقتصادی صورت گیرد.

گفتنی است در این نشست اعضای خانه نخبگان بسیج استان ایلام به بیان دیدگاهها و راهکارهای خود در جهت رونق اقتصادی اربعین در استان پرداختند.

خبرنگار : فرشته نیازی

ارسال نظرات
آخرین اخبار