خبرهای داغ:

دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در شاهرود

شاهرود_ سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از دستگیری دو حفار غیرمجاز در محدوده یک محوطه تاریخی در بخش بسطام خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۵۴۰۰
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی نظری، به خبرنگاران گفت: بر اساس گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی در بخش بسطام، حفاران توسط نیرو‌های انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی دستگیر شدند.
او با بیان اینکه حفاران با تصور دست‌یابی به اشیای قدیمی اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، افزود: از این دو فرد متخلف، ادوات حفاری کشف و ضبط و یک خودرو متعلق به آن‌ها نیز توسط نیروی انتظامی توقیف شد.
نظری گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از ۶ ماه تا سه سال محکوم می‌شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اطلاع دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار