تداوم انقلاب اسلامی در گرو انتقال پیام شهدا به نسل جوان است

سردار محمدی اصل در در جریان بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و با حضور در جمع دانش آموزان اردبیلی، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور بستر و فرصت مهم و ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
کد خبر: ۹۴۵۴۶۶۰
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

تداوم انقلاب اسلامی در گرو انتقال پیام شهدا به نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سردارسرتیپ دوم پاسدار غلامحسین محمدی اصل در در جریان بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و با حضور در جمع دانش آموزان اردبیلی، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور بستر و فرصت مهم و ارزشمندی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و زائرین و دانش آموزان با حضور در کربلای ایرن قطره ای از ایثارگری، فداکاری و رشادت شهدا و رزمندگان را لمس کرده و میبینند.
فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه که امنیت پایدارایجاد شده در آذربایجیان غربی و کردستان در طول تاریخ بی مانند است، گفت: رزمندگان در این مناطق با وجود شرایط سخت، بدی آب و هوا و صعب العبور بودن، با دستان خالی و کمترین امکانات مقابل دشمن و پیشرفته ترین دستگاه های آن دوران ایستادگی و مقابله کردند، به همین علت است که مناطق عملیاتی شمالغرب به تعبیر مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت های خاموش نامیده شده است.
محمدی اصل، با تاکید بر حفظ حرمت، شأن و منزلت این سفر معنوی ادامه داد :سفر زیارتی ادوی راهیان نور باید باعث ایجاد تحول درونی در زائران، برقراری رابطه بین نسل‌ها و منجر به نهضت روشنگری و روایتگری مورد تاکید مقام معظم رهبری شود.
شهدای شمال غرب مظلومانه و در اوج غرب به شهادت رسیدند/ نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بی بدیل بود
یادگار هشت سال دوران دفاع مقدس با اشاره به سرداران شهید برزگر و بنی هاشم که در این مناطق به فیض شهادت نائل آمده اند، ادامه داد: شهدای شمال غرب مظلومانه و در اوج غرب به شهادت رسیدند و امروز وظیفه داریم یاد و خاطره این عزیزان را به بهترین شکل زنده نگاه داریم.
وی، آشنایی نسل جوان با رشادت ها و جانفشانی رزمندگان در جنگ تحمیلی را از اهداف برگزاری این یادآورده عنوان کرد و گفت: با انتقال پیام شهدا به نسل جوان میتوان تضمین کننده انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا شد.
رزمنده دوران دفاع مقدس با افزودن این مطلب که در دوران دفاع مقدس بخصوص در سرمین مجاهدت های خاموش شهدای زن بسیاری تقدیم اسلام و انقلاب شده است، اظهار داشت: نقش بانوان در دوران دفاع مقدس بی بدیل بود چرا چه که با تمامی مشقت ها دوری از همسر را با رنج و مشکلات بسیاری متحمل می شدند و بسیاری از خواهران در راه دفاع از خاک میهن در صحنه های نبرد حاضر می شدند.
دانش آموزان سرمایه های عظیم کشور هستند/ شهدا برای ما عزت و سربلندی به ارمغان آوردند
محمدی اصل از دانش آموزان به عنوان سرمایه های عظیم این کشور نام برد و افزود: شهدا جان خود را برای هدف بزرگ معنوی و غیرمادی فدا کرده و امروز وظیفه ماست که راه آنها را ادامه دهیم تا خونشان پایمال نشود.
فرمانده سپاه استان اردبیل با بیان اینکه راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی است، گفت: اردوی راهیان نور فرصت و گنجینه‌ای ارزشمند برای انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و آینده‌ساز کشور است.
سردار محمدی اصل با بیان اینکه با وجود بیشترین دشمن ، بهترین امنیت را داریم، تصریح کرد: دشمن فرهنگ شهدا را مورد هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است، لذا همه وظیفه داریم در مقابل این هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان ها و ارزش های شهدا بکوشیم.
وی خاطر نشان کرد: شهدا برای ما عزت و سربلندی به ارمغان آوردند و در راه حفظ دین اسلام جان خود را تقدیم کردند تا اسلام واقعی بماند.
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) گفت: صداقت و شجاعت رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا دشمنان به خوبی بر قدرت و تفکر بسیجی ما آشنا شوند و این تفکر ناب رمز پیروزی است.
گفتنی است: کاروان‌های راهیان نور از سراسر استان اردبیل بعد از دو سال وقفه به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام می شوند و در این زمینه ۲۸ کاروان از سراسر استان به تعداد ۱۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی شمال غرب کشورتا پایان تابستان امسال سفر خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار