یکی از حلقه های مفقوده در حوزه درمان موادمخدر بحث اشتغال است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت:یکی از حلقه های مفقوده در حوزه درمان موادمخدر را بحث اشتغال دانست که در این زمینه مرکز جامع درمان، توانمندی و صیانت اجتماعی راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۴۵۴۲۳۲
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علی زندی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تببین برنامه های مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان در زاهدان برگزار شد یکی از حلقه های مفقوده در حوزه درمان موادمخدر را بحث اشتغال دانست که در این زمینه مرکز جامع درمان، توانمندی و صیانت اجتماعی راه اندازی شده است.

وی به راه اندازی کارخانه داروسازی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: علیرغم تلاش های فراوان برای راه اندازی این کارخانه متاسفانه هنوز اسپانسر مالی پیدا نشده است.

زندی ادامه داد: در زاهدان سوله های متروکه زیادی متعلق به دستگاه های دولتی وجود دارد اما متاسفانه حاضر به واگذاری برای ایجاد مراکز ترک اعتیاد نیستند. 

وی به داروی متادون نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل وجود مافیای متادون در این زمینه نشتی وجود دارد اما تیم نظارت به صورت مرتب در تمامی مراکز در حال رصد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: متادون داروی ترک نیست بلکه داروی کاهش آسیب است زیرا بسیاری از مشکلات مانند طلاق، سرقت، خشونت و غیره ناشی از اعتیاد است.

با اشاره به این مطلب که هم اینک سه مرکز در سیستان و بلوچستان برای نگهداری معتادان متجاهر وجود دارد که در زاهدان با همکاری شهرداری و سپاه یک نانوایی راه اندازی شده و معتادین بهبود یافته در آنجا مشغول بکار هستن، ادامه داد: همواره در تلاشیم تا مراکز معتادین متجاهر به سمت و سوی توانمندی و اشتغال پیش رود.

علی زندی بیان کرد: همچنین یک مرکز ماده ۱۶ در زابل و یک مرکز در ایرانشهر وجود دارد و چهار مرکز دیگر در حال راه اندازی هستند.

این مسئول گفت: متاسفانه به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان معتادین متجاهر زیادی در استان حضور دارند که باید هرچه سریعتر مراکز جدید ماده ۱۶ راه اندازی و معتادین متجاهر در این مراکز توانمند شوند.

زندی افزود: سوله های خوبی در داخل زندان ایرانشهر وجود داشت که تاکنون ۱۷۰ نفر معتاد متجاهر در این سوله ها نگهداری و مقرر شده ۴۰۰ نفر دیگر در آنجا درمان شوند.

وی بیان کرد: در مرکز استان نیز چهار هکتار زمین در جاده میرجاوه برای بانوان معتاد درنظر گرفته شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته و تولیت ساخت آن با قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: در چابهار و سراوان نیز با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مراکز ماده ۱۶ راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در منطقه سیستان نیز یک مرکز دیگر ماده ۱۶ در کارگاه بتن سازی و بلوکه زنی راه اندازی می شود که برای توسعه و ایجاد اشتغال با همکاری شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یک نانوایی و کارواش برای ایجاد اشتغال بهبود یافتگان در این مکان احداث خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار