خبرهای داغ:
استاندار همدان:

کشاورزان برای ورود در حوزه کشت گلخانه‌ای تشویق شوند

همدان-استاندار همدان گفت: باید در شهرستان بهار، کشاورزان تشویق شوند تا در حوزه کشت گلخانه‌ای به ویژه پرورش گل و گیاه ورود کنند، تا هم زمینه اشتغال‌زایی و هم صادرات و رونق تولید در استان فراهم شود.
کد خبر: ۹۴۵۴۲۱۹
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در ششمین روز از هفته دولت در سفر به شهرستان بهار، ضمن حضور در آیین افتتاح گلخانه آقای خسروی بخش لالجین روستای دهنجرد، اظهار کرد: در استان بیش از چهار مرکز موجود است که پرورش گل و گیاه را در برنامه کاری خود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم بهره‌وری و ارتقای بهره‌وری در آب و خاک است، گفت: یکی از راه‌های بهره‌وری آب و خاک در استان، تاسیس گلخانه است.

استاندار همدان تصریح کرد: شهرستان بهار، یک قطب کشاورزی است که هم برای استان و همچنین برای کشور محسوب می‌شود و یک‌پنجم از سیب‌زمینی کشور در شهرستان بهار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر جهانی لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، یکی از افتخارات کشور است، گفت: ایجاد و احداث گلخانه‌ها در شهرستان بهار می‌تواند از مزیت‌های نسبی باشد و نقش موثری در کاهش میزان مصرف آب، و افزایش بهره‌وری دارد، هرکدام از شاخه گل‌های این مرکز پرورش گل، می‌تواند ارز‌آوری داشته باشد.

قاسمی‌فرزاد افزود: باید در شهرستان بهار، کشاورزان تشویق شوند تا در حوزه کشت گلخانه‌ای به ویژه پرورش گل و گیاه ورود کنند، تا هم زمینه اشتغال‌زایی و هم صادرات و رونق تولید در استان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نگران نباشند؛ زیرا دولت سیزدهم ضمن حمایت، در کنار آن‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات