خبرهای داغ:
سردار بلالی:

مسابقات شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی برگزار شد

مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: مسابقات شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی در محیطی سالم و با رویکرد ارتقاء سطح توانمندی شرکت‌کنندگان در یک رقابت تنگاتنگ، نزدیک و عادلانه با حضور داورانی از کشور‌های هندوستان و پاکستان برگزار شد
کد خبر: ۹۴۵۳۵۱۶
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علی بلالی سخنگوی هفتمین مسابقات شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی ضمن اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این مسابقات ورزشی در محیطی سالم و با رویکرد ارتقاء سطح توانمندی شرکت‌کنندگان در یک رقابت تنگاتنگ، نزدیک و عادلانه برگزار شد.

مسابقات شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی برگزار شد

سخنگوی مسابقات شکار شاهین ۲۰۲۲ ضمن اشاره به حضور داوران و ناظران از کشورهای هندوستان و پاکستان در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی، گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات به اذعان خود آنان رضایت کامل از شرایط مسابقات داشتند.

وی ضمن اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در این دوره از مسابقات، افزود: بازدید از جاذبه‌های گردشگری و ابنیه تاریخی از جمله مجموعه جهانی باغ فین کاشان از جمله اقدامات و برنامه‌های جانبی پیش‌بینی شده توسط عوامل برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی است.

سردار بلالی با بیان اینکه این دوره از مسابقات پیام‌آور صلح و دوستی و در روزهای پایینی قرار دارد، تصریح کرد: در بخشی از برنامه‌های فرهنگی گل محمدی، به عنوان نمادی از صلح در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشته شد.

وی تأکید کرد: اسلام پیام آور صلح و دوستی است و در فرهنگ شیعی صلح پایدار جهانی توسط منجی عالم بشريت حضرت مهدی (عج) در جهان طنین انداز می‌شود و لذا اهمیت دارد که با استعانت از نام مبارک نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، گل محمدی به جهانیان معرفی شود.

سخنگوی مسابقات شکار شاهین ۲۰۲۲ افزود: از آنجائیکه باغ فین مجموعه‌ای جهانی است، به مناسبت نخستین دوره مسابقات ارتش های جهان در کاشان تعداد ۲۰ نهال گل محمدی توسط ورزشکاران کشورهای شرکت کننده این مسابقات در این مجموعه تاریخی کاشته شد تا پیام‌آور صلح و دوستی بین همه ملت‌ها باشد.

وی ابراز داشت: امیدواریم برای همه شرکت‌کنندگان خاطره خوب و خوشی از حضور در این دوره از مسابقات و اقامت در کشور زیبا و مقتدر جمهوری اسلامی ایران به جا مانده باشد و همه شرکت‌کنندگان به کشورهای خود باز گردند.

سردار بلالی نیز ضمن اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی به میزبانی جمهوری اسلامی اظهار داشت: این مسابقات از تاریخ ۱۸ مرداد لغایت پنج شهریور به مدت ۱۸ روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه میزبانی این دوره از مسابقات بر عهده نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در شهرستان دارالمومنین کاشان برگزار شد، افزود: هفتمین دوره این مسابقات در بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده و ناظران بین‌المللی نیز نظارت داشتند.

مسئول برگزاری مسابقات شکار شاهین ۲۰۲۲ با بیان اینکه این دوره از مسابقات با حضور هفت تیم پهپادی از شش کشور جهان برگزار شد، گفت: کشورهای هندوستان و پاکستان به عنوان کشورهای ناظر حضور داشتند و کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

وی ضمن اشاره به جزئیات برگزاری این دوره از مسابقات گفت: مسابقات شکار شاهین ۲۰۲۲در چهار مرحله با ۱۲بخش و با ۲۷ سورتی پرواز برگزار شد و سطح رقابت در این دوره از مسابقات با توجه به اظهارات شرکت‌کنندگان بسیار بالا بود.

مسئول برگزاری مسابقات شکار شاهین ۲۰۲۲ در ارائه مستندات بالا بودن سطح مسابقات تصریح کرد: سطح مسابقات تا به حدی بالا بود که در بخش دو ۱۰۰ متر رکورد مسابقات توسط ورزشکار کشور روسیه شکسته شد.

وی ضمن اشاره به دیگر جزئیات هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی شکار شاهین۲۰۲۲ در حوزه پهپادی تاکید کرد: معرفی و اهداء جوایز به تیم‌های برات مسابقات در پایان مراسم اختتامیه در برنامه‌ ویژه‌ای انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار