در امامزادگان شهرکرد بیان شد؛

مساجد در روشنگری، نقش کلیدی و محوری دارند

مراسم سوگواری خامس آل عبا که از شب اول محرم همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز شده تا آخرین شب از ماه صفر در فضای باز آستان مبارک امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد ادامه دارد.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۷۶
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در سومین شب از مراسم دهه ی سوم، حجت الاسلام عبدالصمد کاظمی، با تسلیت اسارت آلله به تلاوت آیه بیست و سوم ، سوره مبارکه احزاب مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا پرداخت و گفت: خداوند در این آیه شریفه می فرماید"از ميان مؤمنان مردانى هستند كه آنچه را با خداوند پيمان بسته بودند صادقانه وفا كردند و خود را آماده‌ى جهاد نمودند، برخى از آنان پيمانشان را عمل كردند و به شهادت رسيدند و بعضى ديگر در انتظار شهادت هستند، و هرگز عقيده و پيمان خود را تغيير ندادند".

مسئول کانون تخصصی تبلیغی خادمیاران رضوی شهرستان بن، در ادامه تفسیر آیه بیست و سوم ، سوره مبارکه احزاب افزود: "نحب" یعنی نذری که محکوم به ادا شدن و وجوب باشد که در اینجا منظور از آن موت است،می فرماید" بعضی از مؤمنان صدق خود را در آنچه با رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم عهد کرده بودند به اثبات رسانیدند و آن عهد این بود که در مواجهه با دشمن فرار نکنند و از مقاتله اعراض نکنند و بعضی از این مؤمنان در جنگ اجلشان به سر رسید و در راه خدا شهید شدند و یا به مرگ طبیعی مردند و بعضی هم منتظر شهادت هستند و ازعهد و پیمانی که بسته بودند هیچ چیز را تبدیل و تغییر ندادند.

کارشناس مسایل مذهبی در ادامه  به روز ملی روز جهانی مساجد اشاره کرد گفت: در فرهنگ دینى، مسجد یادآور بندگى و کرنش در پیشگاه خداوند متعال است، مسجد یعنى جایگاه سجده، و سجده اوج عبادت و بندگى انسان براى خداست.

حجت الاسلام کاظمی افزود: مسجد برترین و اصیل‏ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال است و در قرآن کریم هم بر جنبه‏هاى عبادى مسجد بیش از هر بعد دیگرى تکیه شده، مسجد جایگاه و پایگاه عبادت و پرستش خالصانه پروردگار است.

وی به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: عملیات روانی از مهم ترین ابعاد جنگ نرم دشمنان علیه ملت بزرگ ایران اسلامی است که در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی دنبال می‌شود و فتنه‌های جدید را قصد دارند با عملیات‌های مختلف روانی اجرایی کنند، در این راستا مساجد باید محل تربیت جوانان ولایتمدار، انقلابی مومن تراز اسلام باشد.

مسئول کانون تخصصی تبلیغی خادمیاران رضوی شهرستان بن، ادامه داد: دشمنان امروز اهداف و ارزش‌های انقلاب و تفکر نسل جوان را نشانه رفته اند، در این رابطه مساجد در خنثی سازی توطئه های دشمنان با جذب جوانان و نوجوانان،همچنین بصیرت افزایی و روشنگری، نقش کلیدی و محوری دارند.

 روضه خوانی و توسل به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار