مقاومت اسرا در اردوگاه‌های عراق از صحنه‌ها و جلوه‌های باشکوه و معجزه صبر متکی به ایمان الهی است

آزادگان در دوران اسارت خود، با تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و الهام از رهنمودهای حکیمانه‌ پیر جماران، ضمن تحمل شکنجه‌های شدید روحی و جسمی، به مفهوم آزادگی عینیت بخشیدند.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۷۹
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی، امام‌جمعه شهرستان هيرمند بمناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی پیام تبریکی صادر کرد، در این پیام آمده است: 

 «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا لَقِیتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»

«ای مومنان وقتی با گروه دشمن برخورد کردید، پایداری ورزید؛ و خدا را یاد کنید؛ تا رستگار شوید.»

 ۲۶ مردادماه، روزی پرشور و به یادماندنی، از ایام تاریخ دفاع مقدس و یادآور ورود آزادمردان دلاوری است، که در راه حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در میدان‌های نبرد حق علیه باطل، شجاعانه افتخار آفریدند، و در دوران اسارت خود، با تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و الهام از رهنمودهای حکیمانه‌ پیر جماران، ضمن تحمل شکنجه‌های شدید روحی و جسمی، به مفهوم آزادگی عینیت بخشیدند.

این دلاورمردان ایران زمین در دوران اسارت، و در مقابل دشمن بعثی، ارزش‌های اخلاقی و سجایای انسانی ممتازی که منبعث از غیرت ایرانی و اسلامی است را به منصه ظهور رساندند.

ملت بزرگ ایران، معجزه صبر و پایداری و ارزش‌های اخلاقی رزمندگان اسلام را در موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ به عینه دید.

 مقاومت اسرا در اردوگاه‌های عراق از صحنه‌ها و جلوه‌های باشکوه و معجزه صبر متکی به ایمان الهی است، که اگر این منشأ الهی نبود، ما در همان روزهای آغازین جنگ همه چیز را از دست می‌دادیم.

همه این عظمت‌ها در حالی شکل می‌گرفت که در مقابل نوجوانان بسیجی ما، لشکرهای رزمی آماده و مردان پیاده‌نظام و کماندوهای ورزیده تنو‌مند عراقی حضور داشتند، اما به جهت فقدان ایمان الهی، در مقابل فریاد تکبیر رزمندگان به خود می‌لرزیدند و توان هرگونه اقدام مؤثر از آنان سلب می‌شد، و بدون هیچ اقدامی فریاد «الدخیل الخمینی» سر می‌دادند.

 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه تمامی رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر آزاده‌ای که در چنگال رژیم منحوس حزب بعث عراق، مظلومانه دعوت حق را لبیک گفتند، روز بزرگ ۲۶ مردادماه را به تمامی آزادگان سرافراز و خانواده‌های صبورشان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم، و برای تمامی خدمتگزاران راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار