با همت بسیج عشایری و گروه های جهادی؛

امدادرسانی به عشایر آسیب دیده در سیل اخیر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از امدادرسانی به عشایر آسیب دیده در سیل اخیر خبرداد.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۹۹
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار علی اصغر ایزدی گفت: در پی بارش های سیل آسا در استان و وقوع سیل در اکثر مناطق خصوصا مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری و آسیب دیدن و بروز مشکلات عدیده برای عشایر به دلیل استقرار در دامنه کوه ها و صحراها، به محض دریافت خبر، حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج عشایری و گروه های جهادی ضمن حضور در مناطق سیل زده و کمک به سیل زدگان با همراهی مسولین شهرستانی و استانی در پی رفع مشکلات اقدام کردند.

ایزدی افزود: در همین راستا سپاه ناحیه عشایری با همراهی گروه جهادی شهید محمدیار خدادادی در تاریخ 12مردادماه با حضور در مناطق عشایری آسیب دیده سردشت و رودشت به کمک رسانی ادامه داد.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور میدانی فرمانده ناحیه، فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج عشایری و گروه های جهادی در مناطق عشایری سیل زده و امدادرسانی با هماهنگی مسئولین شهرستانی و استانی،از ظرفیت گروه جهادی امام صادق علیه السلام سردشت و روحانیون مبلغ  برای تسکین آلام عشایر آسیب دیده استفاده شد.

ایزدی گفت: توزیع بیش از 2هزار قرص نان، توزیع بیش از 5هزار دست انواع البسه زنانه، مردانه، دخترانه، پسرانه و بچه گانه، توزیع بیش از 100 جفت کفش، توزیع بیش از 70 تخته پتو، توزیع 500 کیلوگرم برنج و 300 متر مربع موکت و بیش از 400 قطعه اسباب بازی و کیک و آب میوه و ... ، بخشی از اقلام امدادی تهیه شده برای حمایت از آسیب دیدگان سیل در مناطق عشایری طی روزهای اخیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با حضور میدانی در مناطق عشایری آسیب دیده از سیل، مشکلات احصاء و طی تماس با مسئولان شهرستانی و استانی برای رفع آنها اقدام شد که امیدواریم با همراهی مسئولین ذیربط آلام عشایر عزیز تسکین یابد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: جبران خسارت های مالی ازجمله تلف شدن احشام عشایر، تأمین نیازهای آسیب دیدگان ازجمله چادر، پتو، زیرانداز ، آرد، قند، چای و ...، ترمیم جاده های ارتباطی و ایل راه ها، تأمین پنل های خورشیدی برای روشنایی و برق اهالی، ترمیم آبشخور احشام و ...، تعدادی از مشکلات احصاء شده است که نیازمند همراهی مسئولین و نهادهای امدادرسان برای کمک به عشایر آسیب دیده از سیل می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار