نوباوه در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

حکم ارتداد سلمان رشدی باعث وحدت در جهان اسلام شد

نماینده مردم تهران در مجلس به حکم امام خمینی (ره) در خصوص مرتد بودن سلمان رشدی اشاره کرد و گفت: این حکم باعث تقویت پایه های اسلام شد و منتج به یک وحدت در جهان اسلام شد.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۹۰
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

بیژن نوباوه وطن: حکم ارتداد سلمان رشدی باعث وحدت در جهان اسلام شد
 بیژن نوباوه وطن نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص حمله یک جوان آمریکایی به سلمان رشدی گفت:  این حادثه ای که برای سلمان رشدی مرتد رخ داد، با توجه به توهینی که چند دهه پیش به ساحت پیغمبر بزرگ اسلام انجام پذیرفت کاملا قابل پیش بینی و مورد انتظار بود.

نوباوه  با اشاره به عملکرد منفی جهان غرب در قبال توهین سلمان رشدی افزود: توهین سلمان رشدی علاوه بر مسلمانان با واکنش و مخالفت آزادیخواهان جهان و پیروان ادیان الهی نیز همراه شد چرا که توهین به اعتقادات یک جمعیت یک ونیم میلیاردی، توهین به اعتقادات همه مردم جهان می‌باشد.

وی به حمایت غربیها از اقدام توهین آمیز رشدیاشاره کرد و گفت: غربیها به جای محکومیت این اقدام، توجیه این عمل نابخردانه را در پیش گرفتند که بعد از آن نیز در کشورهای اروپایی کاریکاتورهای توهین آمیزی کشیده شد که نشان از یک حرکت حساب شده برای تضعیف روحیه بین المللی مسلمانان بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون اثرات حکم حضرت امام(ره) در زمان صدور حکم اظهار داشت: حکمی که حضرت امام در مورد این شخص داد، باعث تقویت پایه های اسلام شد بگونه ای که تمام فرقه های اسلامی حکم امام را تایید کردند که منتج به یک وحدت در جهان اسلام شد و در واقع این حادثه ای که برای سلمان رشدی اتفاق افتاد این پیام را داد که جهان اسلام برخلاف تلقی جهان غرب، هنوز نسبت به اعتقادات خودش حساس است و این گمان اشتباهیست که حساسیت مسلمانان کاهش پیدا کرده است.

نوباوه با اشاره به بی اهمیت بودن برخی موضع گیری های مغرضانه مبنی بر کمرنگ کردن حکم حضرت امام(ره) گفت: ما با این حربه ها نسبت به مقدسات خودمان بی تفاوت نخواهیم شد و حکم امام(ره) حکم یک فرد نیست بلکه حکم یک ایدئولوژی است که بیش از یک میلیارد هوادار دارد.

وی در پایان اظهار داشت: این ارزش زدایی از حکم امام(ره) توسط کسانی مطرح میشود که قطعا وابسته و از عوامل بهاییت یا صهیونیستها می‌باشند زیرا این تفکر ضد مذهبی را در جهان، صهیونیست ها و بهاییت تئوریزه می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار