خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن را بر ملا می کند/مکتب حاج قاسم در تداوم مکتب رهبری معظم انقلاب اسلامی

رئیس جمهور ادامه داد: خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن برای بشریت را بر ملا می کند و نقاب را از چهره نفاق بر می دارد
کد خبر: ۹۴۵۰۶۳۰
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، رئیس جمهور در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان در محل مصلای کرمان اظهار کرد:  برخی سفر  به استان ها  و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدن را خیلی عنایت نکردند، گاهی ملامت کردند و گاهی زخم زبان زدند ولی ما اعتنا نکردیم چون در میان مردم بودن برای ما یک نعمت الهی است و لذت در میان مردم را با هیچ چیز عوض نمی کنیم ما از مردم، در مردم  و با مردم هستیم. 

 این مقام مسئول تاکید کرد: به مدیران هم گفته ام به هیچ عنوان گرفتار حاشیه ها نشوند، به متن بپردازند که همان خدمتگزاری به مردم و گره گشایی از زندگی مردم است.

رییس جمهور کاهش بیکاری، راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل را متن دانست و اظهارداشت: اجازه نمی دهیم دولت را به حاشیه بکشانند.

وی  ادامه داد:  خون شهید سلیمانی چهره جاهلیت مدرن برای بشریت را بر ملا می کند و نقاب را از چهره نفاق بر می دارد

این مقام مسئول اظهارداشت: مکتب حاج قاسم در تداوم مکتب رهبری معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) و نیز مکتب ثارالله است.

رییسی افزود: تردید نداریم خون مطهر ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان و حاج قاسم همواره در ایران اسلامی و جهان اسلام منشا آثار و برکات خواهد بود.

وی کرمان را مهد دلیران، کریمان، فقیهان و حکیمان خواند و اظهارداشت: باوجود تلاش ها شاهد برخی محرومیت ها در کرمان هستیم که با مشارکت مردم و گروه های جهادی بویژه جوانان مجاهد طی کمک و حمایت دولت از چهره زیبای استان فقر و محرومیت زدوده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با بررسی هایی که انجام شده است  امیدواریم در این حسن ختام سفرهای استانی مجموعه مصوبات در جهت به سامان رساندن پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف سلامت، درمان آموزشی، جاده های مواصلاتی انجام شود که در برنامه کاری دولت است.



آیت الله رئیسی ادامه داد: در برخی دولت ها حواشی پیش آمده است و ما بنا داریم به برکت خون شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، دولت را گرفتار حواشی نکنیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: مجدانه اقداماتی از سمت دولت در حال پیگیری است و بعد از این دوره، دور دوم سفرها آغاز می شود و برای پیگیری مصوبات و گام های برتر این دوره باید یک دوره تغییر و تحول برای مردم باشد و برای رفع مشکلات مردمی است و  تلاش ما کنترل رشد نقدینگی، تورم و پرداخت بدهی های دولت های است.

وی عنوان کرد: ما در هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی های قبلی را می پردازیم و استقراض از بانک مرکزی را ما داریم  ۴۸۰ هزار میلیارد کسری بودجه را پشت سر گذاشته ایم و ارتباط با همسایگان را افزایش دادیم.

این مقام مسئول بیان کرد: برای رفع بیکاری از ابتدای کار دولت آنچه وعده کردیم در سال اول تحقق پیدا کرد، ایجاد مسکن در کشور در حال انجام است و یک‌ میلیون و دویست و پنجاه هزار مسکن در حال ساخت است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: هر سال ۷۰۰ هزار مسکن عقب ماندگی داریم و مهمترین عقب ماندگی در عدالت اجتماعی است و در دولت مصمم هستیم اجرای عدالت را با قدرت دنبال کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد: نسبت به مشکلات اقتصادی با جدیت به دنبال رفع هستیم و اصلاحات اقتصادی به یک اقدام محدود نمی شود و سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید انجام شود افزایش تولید نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری شرکت های بزرگ داخلی مانند مس، گل گهر و غیره در نقاط مختلف کشور در حال انجام است و مدیریت نقدینگی به سمت تولید است.

وی بر لزوم اجرای عدالت اجتماعی تاکید کرد و افزود: در حوزه عدالت اجتماعی عقب ماندگی داریم در دولت مصمم هستیم اجرای عدالت را با قدرت دنبال کنیم.

 

رئیس جمهور افزود: رفع مشکلات اقتصادی برای دولت محوریت دارد و به دنبال حل مشکلات هستیم، زیر ساخت‌ها در حال شکل گیری و اصلاحات اقتصادی در حال انجام است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری داخلی و خارجی آغاز شده ات و برای افزایش تولید گام‌های بسیاری برداشته شده است و شرکت های بزرگ را به عنوان پیشگام اقتصاد حمایت می‌کنیم. همچنین در همه مواقع نگران نقدینگی هستیم و برای رفع این مشکل، نقدینگی به سمت تولید سوق داده می‌شود می‌شود و کارهای بزرگی در زمینه پالایشگاه‌ها با سرمایه گذاری بانک‌ها در حال انجام است. بخش دیگر سرمایه گذاری خارجی است، داریم زمینه را فراهم می‌کنیم و رقم‌های قابل توجهی در دولت در حال پیگیری است،

وی با بیان اینکه به لطف خدا آینده‌ای بسیار روشن در انتظار ملت ایران است. گفت: نکته دیگر موضوع مبارزه با فساد است، در قوه قضائیه که بودم سخن از مبارزه با مفسدان بود در دستگاه اجرایی هم دنبال اصلاح بسترهای فساد زا هستیم و با این اصلاحات اقتصادی بسترهایی که در آن رانت خواری و فساد ایجاد می‌کند اصلاح می‌شود.

رئیس جمهورخاطر نشان کرد: از روز اول دنبال اصلاح بودیم در نظام پولی و بانکی و صادرات واردات و نظام‌های اقتصادی بسترهای فساد زا را مصمم هستیم که اصلاح کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار