تاسوعا و عاشورا یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است

برگزاری مراسم عزاداری تاسوعای حسینی درایرانشهر با حضور اقشار مردم شهرستان ایرانشهر صبح امروز برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۸۲۹
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، در این مراسم سرهنگ محمد هراتی فرمانده سپاه این شهرستان گفت: تاسوعا و عاشورا یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است.

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند.

وی گفت: آن اسوه های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومتشان در تاریخ جاودانه گردید و سرلوحه زنده دلان و نیک سیرتان قرار گرفت.

فرمانده سپاه ایرانشهر افزود: عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی امام حسین (علیه السلام) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می شود.

هراتی بیان کرد: کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد.

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر عنوان کرد: عاشورا در طول قرنها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشنفکری اسلامی بوده است و همواره آموخته است که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از خصلت های دیگر، برای انسان لازم است.

این مقام مسئول درپایان این مراسم گفت: شهادت فرزندان رشید این سرزمین در دفاع از حرم اهل بیت و در راس آن شهادت مظلومانه شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی دلالت بر همین امر دارد و نشان دهنده سند حقانیت ایران اسلامی در مقابله با ظلم و ستم است و اینکه مقاومت و پایداری در مسیر انقلاب و آرمان‌های حضرت امام راحل(ره) همواره ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار