فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع)

فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع)چیست؟

سرهنگ پاسدار حمیدرضا حسین خانی گفت.فلسفه عزاداری برای امام حسین (ع)از فلسفه قیام حضرت جدا نیست.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۴۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،سرهنگ پاسدار حمیدرضا حسین خانی،فلسفه عزاداری برای امام حسین علیه السلام از فلسفه قیام حضرت جدا نیست گفت:حفظ آرمان امام حسین علیه السلام و انتقال آن به همه نسلها و بشریت عزاداری به آن حضرت نهفته است؛به همین جهت عزاداری مستندو مورد تایید آیات قرآن کریم وروایت است.

وی افزود:در این موردآیات مختلفی وجود دارد که به برخی اشاره می شود:در آیه ۳۲ سوره حج آمده است " هرکس شعائرالهی را بزرگ دارد این کار نشانه تقوای دلهاست " در حقیقت تمام آنچه در برنامه های دینی وارد شده و انسان را به یاد خداو عظمت آئین او می اندازد شعائرالهی است و بزرگداشت آن نشانه تقوای دلها است و شعائراختصاصی به اعمال حج یا صفا و مروه یا قربانی حج و...ندارد.

حسین خانی شعائر الهی عبارتنداز آنچه انسان را به یاد خداانداخته است.به توجه به آنچه گفته شدافزود:برپایی جلسه عزاداری که در قرآن خوانده می شود،از خداوندو معارف اسلامی گفته می شود،مردم به مسایل دینی دعوت شده وبرای اطاعت خدا و تقرب به اوبه یاد اهل بیت پیامبر،اولیای خدا و شهیدان راه اسلام افتاده ومصیبت های آنان را یادآورمی شوندازشعائر الهی است.

وی درآخر بیان نمودند:دیگر فلسفه عزاداری برامام حسین علیه السلام نیز عمل به دستور قرآن مبنی برمودت اهل بیت است که رسول خدا ازمردم بعنوان اجر و پاداش رسالت خواسته است،بگو به ازای آن رسالت پاداشی شما جز محبت اهل بیتم نمی خواهم، به یقین یکی از مصادیق مودت و محبت نسبت به اهل بیت پیامبر(ص)در این زمان برگزاری مراسماتی در ایام ولادت وشهادت آن خاندان است که در این مجالس مردم سیره و سخنان اهل بیت(ع)آشنا می شوند واز مصادیق مودت عزاداریو گریه برامام حسین علیه السلام است.ودیگر علت و فلسفه قیام توصیه وسفارشات و سیره پیامبر(ص)و پیشوایان دینی است که در مصیبت حضرت گریستند و مردم را به آن تشویق نمودند ومجالس عزاداری برپا نمودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار