حجت الاسلام آقابابا در گفت و گو با خبرگزاری بسیج مطرح کرد:

راز ماندگاری یاد امام حسین(ع) در دلها اخلاص و از خودگذشتگی است

کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی راز ماندگاری یاد امام حسین(ع) در دلها را اخلاص و از خودگذشتگی در مسیر حق دانست.
کد خبر: ۹۴۴۹۶۰۴
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

حجت الاسلام علی آقابابا، کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگ خبرگزاری بسیج در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم دشمنی ها وتلاش محافل فرهنگی و ضد دین برای به فراموشی سپردن یاد امام حسین(ع) و قیام کربلا هرسال ایام محرم شور و حال عجیبی در بین مردم و بخصوص نسل جوان مشاهده می شود گفت: پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله فرمود: 
براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤ منان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود.

حجت الاسلام آقابابا  افزود: راز این ماندگاری و شور شعف معنوی فضای جامعه در ایام محرم را باید در اراده و خواست خدا برای محبت نسبت به امام حسین(ع) بدانیم که خداوند اراده کرد تا ما محب امام حسین(ع) باشیم بطور مثال دکتر آنتوان بارا که مسیحی بود بعد از تحقیق پیرامون فضایل امام حسین(ع) به مذهب شیعه گرایش پیدا کرد و حتی کتبی نیز در این خصوص نگارش کرد. بدون تعارف باید بگوییم که این محبت را خدا در دلهای مومنین و فطرت آزاده خواهان قرار داده است.

وی ادامه داد: راز دوم نیز آن اخلاصی است که در وجود امام حسین(ع) و یارانش بود. ثمره این اخلاص امام حسین(ع) و یارانش همین شوق و اقبال مردم و جوانان است که هرسال علیرغم دشمنی ها باز این مردم پای دستگاه امام حسین حضور پیدا می کنند.

ضرورت افزایش جنبه های معرفتی جلسات عزای امام حسین(ع)

این کارشناس مذهبی در خصوص اهمیت و ضرورت احیا و تداوم یاد قیام کربلا و امام حسین در سطح جامعه اظهار داشت: امام راحل فرمودند رمز بقای اسلام زنده نگه داشتن مکتب سیدالشهدا است و این مطلب اهمیت زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) را می‌رساند که ضرورت وجودی حکومت اسلامی به زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) است.

وی افزود: دشمن نیز دقیقا این‌ مطلب را متوجه شده است و طبق آن تئوری بال سبز ظهور و بال سرخ شهادت، تمام تلاش خود را برای حذف یاد و نام حضرت حسین (ع) قرار داده است.

از سوی دیگر هرکس در طول تاریخ مقابل ظلم ایستادگی کرد نام و یادش ماندگار شد و چه کسی در این موضوع فراتر و بالاتر از امام حسین(ع) است که با جهاد جسم و جان مقابل ظلم ایستادگی کرد و این یادی که اکنون زنده است نتیجه همان مقاومت در برابر ظلم و زور است.

حجت الاسلام آقابابا درباره وظیفه و مسئولیت دست اندرکاران امر فرهنگی و متولیان فکری و نخبگان شاخص جامعه برای حفظ این نیروی عظیم معنوی در جامعه و بین قلوب مردم و جوانان گفت: باید جنبه معرفتی جلسات امام حسین(ع) بالابرود بدین معنا که سخنرانانی را تربیت کنیم که برای تبلیغ در بین مردم حضور پیدا کنند و این امر مقدس را برای مردم یادآوری مستمر داشته باشند. از طرف دیگر رسانه ها را داریم که نقش بسیار مهمی در تقویت این نگاه جامعه به سمت هدایت الهی از دریچه قیام کربلا ایفا می کنند و البته اگر منصفانه نگاه کنیم تا اینجای کار خوب پیش رفته اند.

وی افزود: تقویت هیئت های محلی نیز از موارد دیگری است که باید مورد توجه مسئولین امر قرار بگیرد و همچنین ساخت انیمیشن و سرودهای حماسی و مذهبی که عظمت نام و جایگاه حادثه کربلا و قیام امام‌حسین را بتواند به خوبی بیان کند نقش بسیار مهمی در آگاهی بخشی به نسل جوان دارد .


حجت الاسلام آقابابا در پایان گفت: امیدواریم همانطور که انوار الهی معرفت نسبت به امام‌حسین(ع) و یاران باوفایش در قلوب مومنین قرار گرفته ، ما نیز به سهم خود در گسترش این نور عظیم الهی مشارکت کنیم و در حد توان خادم این دستگاه الهی باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار