رئیس پلیس راه راهور فراجا کشور:

۶۰ درصد فوتی های ناشی تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری شهرها روی می دهد

سردار مومنی گفت:۶۰ درصد فوتی های ناشی تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری شهرها روی می دهد.
کد خبر: ۹۴۴۸۱۲۹
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس پلیس راه راهور فراجا کشور، عصر امروز(۸ مرداد) در نشست کمیسیون ایمنی راه ها در استان ایلام، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین(ع)، اظهار کرد: بحث کنترل سرعت در مسیرها و جاده های استان بسیار مهم است، متوسط علل تصادف در کشور از نظر سرعت ۲۳ درصد است که در استان ایلام این میزان ۴۵ درصد است.

 

سردار «حسن مومنی» ابراز کرد: این امر نشان دهنده سرعت بالا  وسایل نقلیه در جاده های استان است و این موضوع را نیز دوربین های سرعت سنج اثبات می کنند که متوسط سرعت وسالی نقلیه  در مسیرها و جاده های استان بالاست و اولویت اول در زمینه کاهش تصادفات جاده ای در استان، کنترل سرعت در بین رانندگان و در مسیر های مواصلاتی در سطح استان است.

 

وی افزود: با توجه به  اینکه استان ایلام در مسیر تردد زوار اربعین قرار دارد، در استان راه ها و جاده ها  بهسازی و عریض می شود که نقش مهمی در تسهیل تردد زوار برای اربعین حسینی دارد ولی این موضوع در طول بقیه ایام سال با توجه کاهش میزان ترددها شاید ضرورت نداشته باشد و می طلبد در سایر ایام طول سال، در این مسیرها و جادها که عریض شده است، نظارت و کنترلی بیشتری در سطح های جاده های دو بانده صورت گیرد که بتوانیم میزان متوسط سرعت وسایل نقلیه کاهش یابد.

 

رئیس پلیس راه راهور فراجا کشور با تاکید بر رفع نقاط حادثه خیز در مسیرهای مواصلاتی استان ایلام، گفت: آشکارسازی در نقاط حادثه خیز یکی دیگر از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد، در کشور ۲۹۰ هزار کیلومتر راه وجود دارد و تلاش می شود که با استقرار پایگاه های پلیس راهور در مسیر جادها، کنترل و نظارت بیشتری در مسیرهای مواصلاتی انجام شود.

 

سردار مومنی با اشاره به اینکه در راستای نظارت و کنترل سرعت در مسیرهای مواصلاتی باید از فناوری های نوین استفاده شود و امید است که این امر را در استان گسترش داد، افزود: ۶۰ درصد فوتی های ناشی تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری شهرها روی می دهد و آمار بسیار بالایی در کل کشور است که عوامل متعددی در این امر موثر است.

 

وی با بیان اینکه ۸ تا ۱۰ درصد فوتی ها در مسیرهای روستایی است، جمعیت روستانشین در کشور حدود ۲۷ درصد است ولی ۳۹ درصد کشته های حوادث جاده ای را  ساکنان مناطق روستایی در سطح کشور  تشکیل می دهند،  در بحث فرهنگ سازی  استفاده از فضای مجازی می تواند زمینه کاهش تصادفات را فراهم کند و در این زمینه نیز تعامل با دهیاری ها و بخشداری ها مورد توجه قرار دارد.

 

سردار مومنی بیان کرد: پیش بینی می شود که در شهریور ماه سال جاری با توجه به بحث پیاده روی اربعین حسینی و پایان تعطیلات تابستانی، شاهد افزایش میزان ترددها در مسیرهای مواصلاتی کشور باشیم که لازم است در این زمینه برنامه ریزی های مناسب در راستای کنترل میزان ترددها و کاهش میزان تصادفات جاده ای انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار