آغاز ویژه برنامه «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد/ مسابقات قرآنی مرحله استانی شهریور ماه برگزار می شود

یاسوج_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با ایام محرم ویژه برنامه «بصیرت عاشورایی» در بیش از ۴۵ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۶۲
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عباس نصیر الاسلامی صبح امروز  در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم افزود: برنامه بصیرت عاشورایی همه ساله در دهه اول و دوم محرم برگزار می‌شود و امسال نیز در راستای اجرای این برنامه پنج مبلغ بومی و۲۳ مبلغ اعزامی از قم حضور دارند.

وی ابراز داشت: دهه اول ماه محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است به همین منظور و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین باید پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی انجام و منکراتی مانند سگ گردانی، بی حجابی،  سوءاستفاده از بیت المال، رشوه ،اختلاس و سوء مدیریت مسئولان استانی و کشوری می تواند مورد نقد طلاب و اصحاب رسانه قرار گیرد.

نصیر الاسلامی با اشاره به اینکه در ایام محرم برنامه های همچون مداحی، سیاه پوش نمودن بقاع متبرکه،اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان و کمک به هیئت های مستقر در بقاع متبرکه را خواهیم داشت، افزود: هیئت های مذهبی فعال و پویا که در دهه اول محرم در امامزاده گان برنامه های خوبی داشته باشند را در بحث هزینه ها کمک و حمایت می کنیم. 

وی ابراز داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اوقاف بوشهر موکبی در مرز شلمچه برای ارایه خدمات به زایران اربعین حسینی راه اندازی کرده است و آماده دریافت نذورات مردمی می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از وجود ۲۲۵ بقعه متبرکه و امامزاده در استان خبر داد و گفت: بیشترین امامزادگان در شهرستان کهگیلویه و کمترین آنها مربوط به شهرستان دنا است.

نصیر الاسلامی با بیان اینکه یکهزار و ۹۷ مسجد در استان داریم که در سامانه جامع اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ثبت رسیده است، گفت: دو باب فاطمیه، هفت مورد قبرستان متروکه، شش زینبیه، دو دارالقران و دو مهدیه موقوفه نیز در استان وجود دارد.

وی به کمبود مسجد و حسینیه در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: نیاز است که در هر محله یک مسجد و حسینیه احداث شود و نیازمند موقوفات خیرین و مردم هستیم.

نصیر الاسلامی به موقوفات انتفاعی در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۹ موقوفه منفعتی در استان داریم که ۳۹ مورد موقوفات متصرفی(توسط اوقاف اداره می شوند ) بوده و ۱۰ مورد نیز غیر متصرفی هستند که توسط متولی اداره می‌شوند.

وی به ترویج فرهنگ وقف در استان اشاره کرد و ابراز داشت: وقف باید جهت رفع نیازهای فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و اقتصادی در خدمت به مردم باشد.

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و به پروژه تجاری_ خدماتی سه طبقه خلیج فارس اوقاف استان واقع در میدان هفتم تیر مرکز شهر یاسوج اشاره کرد و ابراز داشت: قریب به ۱٠٠ میلیارد تومان برای ساخت پروژه نیاز است و این مبلغ از عهده اوقاف خارج است.

نصیر الاسلامی گفت: این پروژه پایان کار ندارد و شهرداری یاسوج اعطای پایان کار را منوط به تکمیل سه طبقه تجاری اعلام کرده است.

وی گفت: پارکینگ مجموعه نیز با گنجایش ۳۵۰ خودرو در سه طبقه منفی مراحل سفت کاری را طی می‌کند.

نصیر الاسلامی ابراز داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه عمران امامزادگان جزو استان های اول کشور است و برنامه بهسازی، زیباسازی و احداث حسینیه و زایر سرا با ظرفیت‌های هنری ایرانی_ اسلامی، در امامزادگان انجام شده است.

وی گفت: در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی رشته(حفظ، ترتیل، مفاهیم ) ۴۲۹ نفر شرکت کردند که ۱۷۳ نفر مرد و ۲۱۱ نفر زن بودند. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری مسابقات قرآنی مرحله استانی در ۱۰ و ۱۱ شهریور امسال خبر داد و افزود: این مسابقات در سه رشته حفظ، قرائت و ترتیل برگزار و اوایل مهرماه به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
آخرین اخبار